printlogo


 مشاور امور بانوان استاندار البرز:
به زودی وارد سیاهچاله جمعیتی می‌شویم
به زودی وارد سیاهچاله جمعیتی می‌شویم
کد خبر: 9973
مشاور استاندار البرز در امور بانوان گفت: بیشتر از آن اندازه که در مسئله «فرزند کمتر زندگی بهتر» کار فرهنگی شد، باید به موضوع فرزندآوری پرداخت.
به گزارش رمزگشانیوز؛ معصومه آقایی با اشاره به اینکه به زودی پنجره جمعیت بسته و با سیاهچاله جمعیت روبرو می‌شویم، اظهار کرد:  باتوجه به شرایط موجود مسئولین باید به چاره جویی برای نجات کشو از آینده ی هولناک پیری جمعیت باشند. به عبارتی پیری جمعیت آینده‌ای هولناک رقم می‌زند.

آقایی تصریح کرد: بیشتر از آن اندازه که در مسئله «فرزند کمتر زندگی بهتر» کار فرهنگی شد، باید امروز در مسئله فرزندآوری کار شود، در گام اول باید فضای قبل را از بین ببریم وسپس به ایجاد فرهنگ سازی جدید بپردازیم.

مشاور استاندار البرز در امور بانوان با اشاره به قوانین تصویب شده در خصوص جوانی جمعیت، اظهار کرد: در این رابطه قانون خوبی مصوب شده است، قانونی که تمام سطوح مختلف و انشعابات مختلفی را که می‌تواند اثرگذار باشد در حوزه جمعیت پیش‌بینی و برای آن ماده قانونی مطرح کرده است. به طور مثال برای فرزند آوری فقط به فرزند آوری نپرداخته است بلکه به طرح تشویق به ازدواج در دو ماده تصریح شده است.

دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اداره کل تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: همچنین حدود شش ماده که برای ناباروری و درمان آن نیاز است بیش از گذشته در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است؛ در این میان شش ماده قانونی نیز به دوران بارداری و شیردهی اختصاص داده است.

به گفته وی شرایط برای میلاد نوزادان چند قلو با اقدامات پزشکی نیر فراهم است. در این میان حمایت از فرزند سوم به بعد ویژه تر است، این طرح به حمایت از عموم مادران از جمله مادران غیر شاغل، مادران دانشجو، طلبه و شاغل و مشوق های اقتصادی برای آنها است.

این مسئول تصریح کرد: خدمات اجتماعی در دو ماده برای مادر و کودک پیش‌بینی شده است. همچنین سه ماده پیرامون برنامه آموزشی و بهداشتی نوشته شده است و حتی در حوزه ی زایمان هم برای حمایت زایمان طبیعی تسهیلات ویژه و ماده قانونی تصریح شده است. از طرفی تدابیر کلی برای جلوگیری از کاهش جمعیت در آن دیده می‌شود از جمله سقط جنین به لحاظ جنایی و غیر جنایی. در هر دو حالت به جلوگیری از کشتن نسل آینده و کمک به افزایش جمعیت نگاه دارد.

وی افزود: باتوجه به اینکه فرزند آوری علاوه بر موضوع قانون باید حتما همراهی فرهنگ را به دنبال داشته باشد اداره کل سازمان تبلیغات استان البرز تصمیم دارد که در این حیطه ورود کند و دست دستگاه‌های اجرایی علی الخصوص اداره کل بانوان استانداری که مجری این طرح است بگیرد. با ایجاد تفاهم نامه مقرر شد که طی سه برنامه در بازه زمانی دو سال اتفاقاتی رقم بخورد که در نهایت شاهد جریان سازی باشیم.

انتهای پیام
 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/9973