printlogo


 معاون وزیر:
43 هزار کودک زیر پوشش کودکستان های کشور قرار دارند
43 هزار کودک زیر پوشش کودکستان های کشور قرار دارند
کد خبر: 9935
معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: 43 هزار کودک زیر پوشش کودکستان های کشور قرار دارند.
به گزارش رمزگشانیوز؛ «مجتبی همتی‌فر» روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک استان البرز اظهار داشت: این تعداد به جز کودکستان‌های قرآنی و یک هزار کودکستان آستان قدس رضوی فعال در کشور است.

وی با اشاره به اینکه 2 میلیون کودک در کودکستان‌های کشور تحت پوشش قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه تا سال 1407 باید این پوشش 68 درصدی را به صد در صد برسانیم. یعنی جمعیت کودک در کودکستان‌های کشور تا سال 1407 باید به سقف چهار میلیون نفر برسد.

همتی‌فر تصریح کرد: میدان کاری در حوزه کودکستان‌ها بزرگ است و نیاز به کار بیشتر همراه با برنامه‌ریزی و نظارت دارد.

وی در ادامه به سیاست‌های کلی واگذاری این مسئولیت از سازمان بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش پرداخت و یادآور شد: ورود به کودکستان‌ها در بخش محتوای آموزشی و تربیتی مطالبه رهبری است که باید به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش در 13 دی ماه 1400 کودکستان‌ها را از سازمان بهزیستی تحویل گرفت و در این مدت اقدامات لازم برای پیشبرد اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است که اجرای آن نیاز به همراهی استان‌ها دارد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش افزود: شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک در استان‌ها می‌بایست بر حسب وضعیت استان خود نسبت به اجرای برنامه‌های مربوطه از جمله هزینه شهریه و یا صدور مجوز تصمیم‌گیری کنند زیرا ما کلیت را بیان کرده‌ایم.

وی تدبیر داخلی در استان ها برای مدیریت و نظارت بر مسائل کودکستان ها همراه با تسهیل گری را ضروری خواند و گفت: این سازمان به دلیل دغدغه فرهنگی در گروه سنی کودک تشکیل شده است و باید با بهره مندی از ظرفیت های استان ها ، مورد توجه قرار گیرد.

همتی فرتاکید کرد: برای رسیدن به نقطه آرمانی باید به تولید محتوای مناسب تربیتی ویژه کودکستان ها توجه کرد و در فراخوان صورت گرفته، 26 محتوای کیفی در استان ها تولید شد.

در این نشست اعضای شورای برنامه ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک استان البرز به بیان دیدگاه های خود در خصوص فرآیند تعلیم و تربیت در کودکستان های البرز پرداختند.
 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/9935