به گزارش رمزگشانیوز؛ داریوش نتاج در حاشیه بازدید از مدارس آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس افزود: هدف از اجرای پایش پروژه مهر در مدارس از جمله استان البرز که بیشترین تراکم دانش آموزی کشور را دارد، فراهم آوردن زیرساخت مناسب برای اجرای زیر نظامهای سند تحول بنیادین در مدارس، رفع چالشها و آماده شدن مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید است .
وی اظهارداشت: همه اعضای پروژه مهر از وزارتخانه، اداره کل تا مدرسه میدانند که این برنامه به منظور انسجام نیروها، در راستای تلاش برای رفع نواقص و کمبودها است تا آغاز سال تحصیلی با شایستگی تمام انجام شود.
مسئول مدارس هیئت امنایی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: هر ساله برای اجرای پروژه مهر نیاز به پای کارآمدن همه افراد و ارگانها در سطح استانها داریم زیرا این پروژه ملی و فراسازمانی است.
وی پروژه مهر را نماد برنامه کیفی، برنامهریزی عملیاتی، وحدت فرماندهی و یک پروژه فراسازمانی دانست و اضافه کرد: پروژه مهر یکی از مهمترین برنامههای سالانه وزارت آموزش و پرورش در استانها را تشکیل میدهد که میتواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد. در پروژه مهر به دنبال این هستیم تا دانش آموزان در شرایط مناسب تحصیل کنند و در اول مهر امسال هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.
نتاج ادامه داد: با وجود آنکه دستگاه تعلیم و تربیت در ا ستانها برای سال تحصیلی آینده با کمبود معلم مواجه است اما با تدابیر اندیشیده شده و با روشهای مختلف این مشکل رفع شد.
مسئول مدارس هیئت امنایی وزات آموزش و پرورش گفت: برای حضور فعالانه، مصمم و بانشاط دانشآموزان و معلمان برنامه ریزیهای لازم در قالب پروژه مهر در کمیتههای مختلف انجام شده تا در مهرماه دانش آموزان کمترین دغدغه را برای شروع سال تحصیلی داشته باشند.
وی با بیان اینکه بیش از سه هزار مدرسه هیئت امنایی در کشور فعالیت دارد، افزود: مدارس هیئت امنایی با استفاده از مشارکتهای مردمی به صورت خودگردان اداره میشوند.