printlogo


معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:
سند حرفه تعاون کشور در آینده نزدیک رونمایی می‌شود
سند حرفه تعاون کشور در آینده نزدیک رونمایی می‌شود
کد خبر: 9405
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از اقدامات در دست اجرا در بستر تهیه و تدوین «سند حرفه تعاون» خبر داد و اعلام کرد: به زودی این سند مهم و تحول آفرین در بستر تعاون رونمایی می‌شود.
به گزارش رمزگشانیوز؛  علی ‌حسین شهریور روز چهارشنبه در آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان البرز گفت: هفته تعاون فرصتی مغتنم برای هدایت افکار مردم و مسئولان به نقش و تاثیر تعاونی‌ها در پویایی اقتصاد کشور است.

وی گفت در حال تهیه و تدوین استانداردهای بخش تعاون هستیم و خروجی برنامه‌های در دست بررسی و اقدام بعد از آموزش‌ها، صدور گواهی نامه‌های معتبر بین‌المللی است.

وی سنجش مهارت  را  از جمله وظایف سازمان  فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد و افزود: در این زمینه از آمادگی لازم  برای استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌ها برخوردار هستیم.

وی گفت: سالانه بین یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مورد سنجش مهارت قرار می‌گیرند و بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر نیز گواهینامه ملی مهارت را دریافت و وارد بازار کار می‌شوند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به نقش مهم تعاونی در بهبود اقتصاد کشور افزود: در برخی از کشور ها اقتصاد مردم متکی به اقتصاد تعاون است و بیش از سه  میلیارد  نفر در دنیا نیاز های زندگی خود را از طریق تعاونی‌ها تأمین می کنند.

شهریور اظهار داشت: در ایران بخش تعاونی عمر حدود ۸۶ سال  را در پرونده خود دارد و این سابقه طولانی بیانگر کارآمدی  اقتصاد تعاون در جلب مشارکت احاد مردم و جامعه است.

وی تعاونی‌ها را بسترساز تسهیل در ایجاد اشتغال کار جویان، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: توسعه فعالیت‌های اقتصادی و مهمتر از آن فقر زدایی و ارتقای رفاه عمومی و نیز  تبدیل چهره روستاها به قطب‌های اقتصادی از مزایای تشکیل تعاونی‌ها است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افزایش حس خود باوری و اعتماد به نفس و کمک به اقتصادی دولتی، مردمی و مقاومتی  کار آمد را از دیگر ویژگی های تعاونی‌ها ذکر کرد.

شهریور گفت: سالانه پنج  هزارو ۳۰۰  تعاونی به طور متوسط در کشور ثبت می‌کنیم و این مهم بیانگر حضور پررنگ و تقویت فرهنگ تعاونی‌ها در کشور است.
 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/9405