printlogo


 تشریح اقدامات دفتر امور زنان و خانواده استانداری برای جوانی جمعیت
 تشریح اقدامات دفتر امور زنان و خانواده استانداری برای جوانی جمعیت
کد خبر: 9338
دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان البرز برنامه‌های این قرارگاه را تشریح کرد.
به گزارش رمزگشانیوز؛ زهره آثاری در دومین جلسه ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت  که به ریاست استاندار البرز و دبیری دفتر امور زنان و خانواده استانداری و با حضور حجت الاسلام وافی عضو ستاد ملی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی عضو در سالن شهدای دولت برگزار گردید، اظهار داشت: البرز به عنوان سومین استان، ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در تاریخ 28اردیبهشت تشکیل داد.

وی افزود:  وظایف این ستاد انجام هماهنگی و تقویت همکاری‌های متقابل میان دستگاه‌ها و سازمانها و نهادهای ذیربط و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های آنها جهت اجرای سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری می‌باشد.

آثاری با بیان اینکه خانواده به منزله اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و تأمین کننده نیازهای اساسی انسان است، تصریح کرد:  این نهاد نقش بی بدیلی در پرورش نسل و انتقال و بازتولید فرهنگ دارد.

وی گفت:  پیوستگی متقابل خانواده و حیات اجتماعی موجب تغییر و تحولات ساختاری و کارکردی در سطح خانواده و جامعه می‌گردد.

 وی با بیان اینکه رشد و یا کاهش فرزندآوری از مباحث مهم جمعیتی بوده و در برنامه‌ریزی برای توسعه ملی به عنوان مبنای محاسبات در نظر گرفته می‌شود، افزود:  اسناد بالادستی و قوانین و مقررات، نقشه راهی است که ارکان حکومت در راستای تحقق آن کوشش می‌نماید.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری البرز گفت: قانون اساسی، سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، مصوبات مجلس شورای اسلامی، نگاه ویژه ای بر تحکیم خانواده و پویایی و بالندگی جمعیت دارند.

وی با اشاره به تصویب «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» گفت: تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در همین راستا بوده است.

 وی تصریح کرد: در راستای حسن اجرای قانون مذکور و برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی جهت اجرای اسناد بالادستی در حوزه زنان و خانواده و با عنایت به بند پ ماده 1 این قانون ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تشکیل شد.

گفتنی است  مسائل مطروحه در این جلسه تبیین شرایط بحرانی کشور و ضرورت اهتمام ویژه  پیرامون تسهیل ازدواج جوانان، جوانی جمعیت  و فرزندآوری، بررسی اقدامات صورت گرفته حوزه زنان و خانواده استان در حوزه جمعیت، بررسی روند اجرای قانون مذکور در دستگاه‌های اجرایی استان،  بررسی گزارشات واصله از سامانه جمعیت دفتر امور زنان و خانواده استانداری و حل مسائل و مشکلات مرتبط با مرکز دولتی درمان ناباروری استان بود.
 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/9338