printlogo


سرپرست اداره کل ارشاد البرز:
مدیران و فعالان فضای مجازی در البرز ساماندهی می‌شوند
مدیران و فعالان فضای مجازی در البرز ساماندهی می‌شوند
کد خبر: 8970
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از طرح این اداره کل برای ثبت‌نام و ساماندهی مدیران و فعالان اطلاع رسانی در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش رمزگشانیوز؛  «سعید جابری انصاری» گفت:امروزه ابزارهای اطلاع رسانی بیشتر بر بستر اینترنت فعالیت می‌نمایند و دارای تنوع و گستردگی زیادی هستند که بر اساس قابلیت‌هایی که دارند، سرعت انتشار اخبار را افزایش و ارتقا بخشیده‌اند.

وی اضافه کرد:  البته در این مسیر، هرچه سرعت و اثربخشی بالاتر می‌رود باید ضریب خطا نیز کاهش یابد و اهمیت صحت و غنای مطالب نیز مدنظر قرار گیرد. لذا با توجه به اهمیت و اثرگذاری وسیع فعالیت صفحات خبری مجازی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی پرنفوذ از جمله واتساپ و اینستاگرام و شرایط و کاستی‌های موجود در این زمینه، طرحی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست تدوین است تا نسبت به شناسایی و هماهنگ کردن فرایند اطلاع رسانی البرز در بستر فضای مجازی اقدام شود .

جابری انصاری گفت: بر همین اساس  فرم ثبت مشخصات این دسته از فعالان فضای مجازی تدوین شده  و در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بارگذاری و منتشر شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، مسئولین و گردانندگان گروه‌های واتساپی و صفحه‌های خبری  اینستاگرامی و سایر شبکه‌های اجتماعی در استان البرز که اقدام به فعالیت اطلاع‌رسانی در فضای مجازی می‌نمایند، باید تا آخر تیرماه ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نسبت به ثبت‌نام و تکمیل مشخصات خود طبق فرم مربوطه اقدام نمایند.

جابری انصاری گفت: در مرحله بعد می‌بایست فرم تکمیل شده را به معاونت فرهنگی رسانه‌ای این اداره کل تحویل دهند تا بدین طریق زمینه لازم برای شناسایی، هدایت و حمایت از آنها  که به سبک‌ها و شیوه‌های نوین در عرصه اطلاع رسانی البرز فعالیت دارند، فراهم شود.

وی ادامه داد: در واقع هدف این است که از همین طریق بتوانیم ضمن رصد سمت و سوی کلان فعالیت فضای مجازی استان، در مواقع لزوم نسبت به حمایت و هدایت آنها اقدام بهتر و موثرتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
  
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/8970