printlogo


مطالعات نشان می دهد؛
تهویه و بازکردن پنجره‌ها در منزل مانع از گسترش کووید ۱۹ می‌شود
تهویه و بازکردن پنجره‌ها در منزل مانع از گسترش کووید ۱۹ می‌شود
کد خبر: 8937
کارشناسان می‌گویند پنجره‌های باز می‌تواند راهی موثر برای کاهش خطر شیوع کووید ۱۹ در داخل خانه باشد.
به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از هلث لاین، محققان توصیه می‌کنند افرادی که تست کووید آنها مثبت بوده حداقل به مدت ۵ روز در خانه خود قرنطینه شوند.

آنها همچنین می‌گویند که باید پنجره‌ها را باز کرده و از سیستم‌های تهویه هوا برای کاهش خطر شیوع بیماری در خانه استفاده کنند.

کارشناسان معتقدند این اقدامات احتیاطی به عنوان یک عمل استاندارد در محل کار ایده خوبی است.

کارشناسان می‌گویند افرادی که واکسینه شده‌اند و در معرض ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، می‌توانند تا زمانی که از ماسک استفاده می‌کنند به خرید مواد غذایی یا مکان‌های عمومی دیگر بروند.

با این حال، اگر فردی آزمایشش مثبت شده باشد و نمی‌خواهد بیماری در بین اعضای خانواده سرایت کند، چه باید بکند؟

مرکز پیشگیری و بیماری‌ها می‌گوید: «در خانه، هر فرد بیمار یا آلوده باید از دیگران جدا شود یا زمانی که نیاز دارد در کنار دیگران باشد از ماسک مناسب استفاده کند. فرد بیمار باید در یک اتاق قرنطینه شود و در صورت امکان از سرویس بهداشتی جداگانه استفاده کند. همه افرادی که کووید ۱۹ شان تأیید شده است باید حداقل ۵ روز کامل در خانه بمانند و از افراد دیگر ایزوله شوند.»

این مرکز همچنین می‌گوید مردم باید به مدت ۵ روز دیگر هنگام قرار گرفتن در کنار سایر افراد خانواده و در ملأ عام از ماسک استفاده کنند.

دکتر «استفان مورفی» استادیار دانشکده بهداشت عمومی و طب گرمسیری تولان در نیواورلئان، گفت: «بازکردن پنجره‌ها و فیلتراسیون پیشرفته هر دو به عنوان ابزار مهمی برای کاهش خطر قرار گرفتن در معرض ذرات در داخل خانه هستند.»

انتهای پیام.   
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/8937