printlogo


مهمترین شرایط واگذاری فرزند از سوی بهزیستی چیست؟
مهمترین شرایط واگذاری فرزند از سوی بهزیستی چیست؟
کد خبر: 8839
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: از مهمترین شرایط قانونی فرزندپذیری می‌توان به ایرانی بودن زوجین، فاقد محکومیت کیفری بودن، صلاحیت اخلاقی، تمکن مالی، سلامت جسم و روان و عدم اعتیاد اشاره کرد.
به گزارش رمزگشانیوز؛ «وجیهه محمدی فلاح» با اشاره به تعداد فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست زیر دو سالی که سال گذشته در مراکز بهزیستی البرز پذیرفته شده اند، اظهار کرد: سال گذشته ۴۸ کودک (۲۶ پسر و ۲۲ دختر) در مراکز بهزیستی استان پذیرش شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال نیز شش نوزاد کمتر از دو سال در مراکز بهزیستی پذیرش شده‌اند که همگی آنها دختر هستند.

این مسئول  با اشاره به اینکه تعدادی از این نوزادان به فرزندخواندگی پذیرفته شده اند،اضافه کرد: سال گذشته ۶۷ کودک بی سرپرست به عنوان فرزندخوانده وارد خانواده شده‌اند و این آمار در سال جدید هم چهار مورد بوده است.

 محمدی فلاح اظهار کرد: متقاضیان فرزندپذیری به سه گروه تقسیم می شوند که اولویت واگذاری فرزند به ترتیب برای زوجین نابارور،خانم‌های مجرد بالای ۳۰ سال فاقد فرزند، زوجین دارای فرزند است.

وی یادآورشد: عمده متقاضیان از گروه اول یا همان زوجین نابارور هستند و در قانون شرایطی پیش بینی شده  که از مهمترین آنها می‌توان به ایرانی بودن زوجین، فاقد محکومیت کیفری بودن، صلاحیت اخلاقی، تمکن مالی، سلامت جسم و روان و عدم اعتیاد اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: زوجین متقاضی برای ثبت نام باید به سامانه ملی فرزندخواندگی مراجعه کرده و پس از مطالعه قوانین و مقررات و بخش سوالات متداول نسبت به ثبت نام اولیه خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: زوجینی که تمایل به پذیرش فرزند نیازمند درمان و یا فرزند با گروه سنی بالای هفت سال و همچنین امین موقت داشته باشند در اولویت واگذاری فرزند قرار خواهند داشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه متقاضیان فرزندخواندگی در البرز بالا است، گفت: در حال حاضر ۱۰۶۴خانواده در نوبت فرزندخواندگی قرار دارند.

وی ابراز کرد: زمان دقیقی برای زمان انتظار خانواده‌ها وجود ندارد ولی به طور میانگین هر خانواده باید ۲ الی ۳ سال در نوبت انتظار قرار بگیرند.

وی گفت: در حال حاضر سه مرکز دولتی و ۱۸ مرکز غیردولتی نگهداری از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست در سطح استان البرز وجود دارد که در این مراکز ۳۲۶ کودک نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/8839