printlogo


زندگی شغلی‌تان را طراحی کنید
زندگی شغلی‌تان را طراحی کنید
کد خبر: 7889
کتاب زندگی شغلی‌تان را طراحی کنید با رویکردی «انسانی» به موضوع شغل نگاه می‌کند و آن را پاره‌ای از زندگی می‌داند و می‌کوشد تا با روش‌های کارا و گاهی ممکن، الگویی را برای برپایی تراز بین این دو صاحب یعنی «زندگی» و «کار» پیشنهاد دهد.
به گزارش رمزگشانیوز؛ کتاب الکترونیکی «زندگی شغلی‌تان را طراحی کنید» نوشتهٔ بیل برنت و دیو اوانز با ترجمهٔ گروه مترجمان کاربن در نشر کاری‏‌نو چاپ شده است.

این دو نویسنده یکی از دوره‌های پرمخاطب دانشگاه استنفورد را تحت عنوان طراحی زندگی اجرا می‌کنند و مرکزی تحت عنوان لابراتوار طراحی زندگی یا Life Design Lab نیز در استنفورد تأسیس کرده‌اند. هر دو نفر تجربه‌های متنوعی در زمینه‌ی طراحی داشته‌اند و مثال‌ها و خاطرات متنوعی از تجربه طراحی در شرکت‌های اپل (Apple) و الکترونیکس آرتس (EA) را توشه‌ٔ راه خود کرده‌اند.

 این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۶  در آمریکاست. در این کتاب، قدم‌به‌قدم پیش می­‌رویم تا نحوه‌ٔ برخورد صحیح با موضوعات زندگی و دغدغه‌های شغلی‌مان را یاد بگیریم؛ مسائلی که اکثر ما خواه‌ناخواه در زندگی خود با آن‌­ها سر و کار داریم.

درباره کتاب زندگی شغلی‌تان را طراحی کنید

این کتاب به شما کمک می‌کند تا همچون یک طراح فکر کنید و آینده‌ خود را بسازید. زمان آن رسیده که شروع به متفاوت فکر کردن، کنید. این کتاب ابزارهای کاربردی بسیاری دارد که به شما کمک می‌کند مانند یک طراح نوآور به محل‌کار آینده واکنش نشان دهید. این کتاب به طراحی روند ذهنیت‌تان می‌افزاید تا کمک کند یک زندگی کاری دلچسب را تجربه کنید.

کتاب زندگی شغلی‌تان را طراحی کنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند شرایط کاری متفاوتی را برای خود رقم بزنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب زندگی شغلی‌تان را طراحی کنید

پیش از آنکه بتوانید طراحی و بازطراحی زندگی و حرفهٔ خود را آغاز کنید، باید بیاموزید که مانند یک طراح بیندیشید. توضیح خواهیم‌داد که چگونه این کار را انجام دهید. در آغاز باید نکتهٔ ارزشمندی را بدانید: در هنگام طراحی شغل خود، باید بدانید که طراحان دربارهٔ راه پیشِ‌روی خود «نمی‌اندیشند»، بلکه آن را «می‌سازند» و برای این کار باید ذهنیت یک طراح را دریابید؛ سپس بپردازید به پرورش آن در ذهن خود. در کتاب نخست‌مان، دربارهٔ اندیشهٔ طراحی، پنج ذهنیت داشته‌ایم. اکنون برای این کتاب شش زمینه داریم که یک ذهنیت برتر و مهم است. این ذهنیت‌ها چنین‌اند: کنجکاوی، پایبندی به عمل، بازآفرینی، هشیاری، همکاری فشرده و مهم‌تر از همه داستان‌پردازی.

کنجکاو باشید: دربارهٔ انسان‌ها، کار و جهان کنجکاو باشید، زیرا یک طراح همیشه با ذهنی باز آغاز می‌کند و می‌پرسد: «چرا؟» کنجکاوی در درون شماست و برای آغازبه‌کار و بیرون‌رفتن و دیدار با انسان‌های برجسته، سرچشمهٔ نیروست. کنجکاوی، مهم‌ترین بخش از ذهنیت یک طراح است، زیرا جست‌وجو و عمل را پیش می‌برد و سرآغاز همهٔ کارهای طراحانه است. بدبینی منطقی خود را در خانه بگذارید (پس از این، زمانی که به ارزیابی گزینه‌های شگفت‌انگیز خود نیاز داشتید، به‌کار خواهدآمد) و کنجکاو شوید. دنیایی شگفت‌آور چشم‌به‌راه شماست و هنگامی که صادقانه دوستدار انسان‌ها و چیزهای دیگر شوید، انسان‌ها نیز از ارتباط با شما شاد خواهندشد. به یاد داشته‌باشید که علاقه‌مندی، موجب جلبِ علاقه است.  
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/7889