printlogo


فرماندار کرج اعلام کرد؛
گشایش کتابخانه‌های عمومی کرج
گشایش کتابخانه‌های عمومی کرج
کد خبر: 7025
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج اعلام کرد که با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه ، گشایش کتابخانه‌های عمومی این کلانشهر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برنامه کاری قرار گرفته است.
به گزارش رمزگشانیوز؛ «غفور قاسم پور» روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرج افزود: زیبنده کرج نیست با چنین هویت و اصالتی که همواره در حوزه های فرهنگی جایگاه بالایی داشته  اما در بخش مطالعه ضعیف باشد.

 وی با بیان اینکه یکی از مولفه های توسعه در جوامع پیشرفته سرانه مطالعه است، ادامه داد: در عصر فعلی با بهره مندی از تعالیم دینی و اخلاقی باید در مسیر آگاهی با اهتمام و عزم راسخ گام برداریم.

قاسم پور گفت: براین اساس باید برنامه ریزان فرهنگی، سازمان های فرهنگی، اصحاب رسانه برای افزایش سرانه کتابخوانی،در زمینه تامین اماکن فرهنگی شهر و ترویج آن همکاری کنند.

معاون استاندار البرز همچنین در خصوص تحقق سهم نیم درصد شهرداری ها نیز بیان کرد: اذعان داریم که شهرداری ها اکنون با چالش های مالی مواجه هستند و این امر کدهای درآمدی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، با توجه به اینکه درآمد شهرداری ها نیز ناپایدار است نمی توان انتظار بیشتری داشت.

فرماندار کرج همچنین خواستار حمایت از ناشران و نویسندگان بعنوان تولیدکنندگان اصلی حوزه فرهنگی شد و افزود: اگر انتظار داریم همه کتابخوان شوند باید نقش ناشران و نویسندگان را نیز در تحقق این امر پر رنگ تر ببینیم. 

وی با تبریک هفته بسیج و روز بسیج مستضعفان، کسب عنوان برتر انجمن کتابخانه های شهرستان کرج در کشور را ماحصل تلاش دسته جمعی مدیران فرهنگی کلانشهر کرج دانست و اظهار داشت: با حمایت، پشتیبانی اعضا و نگاه مدیران فرهنگی شهر حایز این جایگاه در سطح کشور شده ایم که جای قدردانی دارد.

 درهای کتابخانه‌ها دوباره گشوده می‌شود

قاسم پور در ادامه گفت: با اتمام واکسیناسیون عمومی درب های کتابخانه ها دوباره گشوده خواهد شد.

وی افزود: وضعیت کرونا در کرج روند کاهشی را طی می کند و در شرایط زرد قرار داریم البته همین روند هم رو به کاهش است و با تلاش های دولت در امر واکسیناسیون عمومی توفیقات خوبی در مهار بیماری داشته ایم.

فرماندار کرج  با اولویت خواندن سلامت و جان مردم بیان کرد: در استان البرز و شهرستان کرج نیز هماننددوران دفاع مقدس همگی بسیج عمومی برای سدشکنی بیماری کرونا بودند، شهرداران، سپاه، بسیجیان، گروه های جهادی، آموزش و پرورش همگی برای مهار بیماری در میدان حضور داشته اند. وی ادامه داد: اکنون واکسیناسیون جامعه هدف نیز در حال تکمیل است و تا پایان ماه به اتمام خواهد رسید و امیدواریم با برداشتن محدودیت ها بخش های اقتصادی و فرهنگی که آسیب دیده اند دوباره احیا شوند و مدارس و کتابخانه ها نیز به روال عادی برگردند. 

«محمد جواد کاظمینی» معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج نیز در این نشست گفت: شهرداری کرج از سال ۹۷ حدود یک میلیارد تومان از سهم خود را در نیم درصد قانون شهرداری ها به کتابخانه ها ایفا نموده است. 

وی افزود: پروژه باغ کتاب کرج نیز از جمله طرح های بزرگ فرهنگی است که با مشارکت نهادکتابخانه های عمومی در دستور کار قرار دارد و با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان درشورای اسلامی شهر به عنوان مصوبه در دستور کار قرار دارد.

کاظمینی بیان کرد: شهرداری کرج چهار کتابخانه فعال با بیش از ۴۰ هزار نسخه کتاب در سطح شهر دارد. 

وی ادامه داد: ۱۰ قراٸت خانه نیز در سطح شهر ایجاد شده و رو به اتمام و تجهیز است. علاوه بر این طرح کتاب در پارک‌ها نیز جمله برنامه های اجرایی در هفته کتاب و کتابخوانی شهر کرج بوده است.

اکنون ۲۰ کتابخانه در کرج وجود دارد که به ازای هر ۱۰۰ نفر یک مترمربع فضا برای مطالعه وجود دارد.  
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/7025