به گزارش رمزگشانیوز؛ «سالار قاسمی» سابقه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی کرد و افزود: معلمان انتظار دارند موضوع مهم رتبهبندی آنان با جدیت از سوی وزارتخانه مورد پیگیری قرار گیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
وی با اشاره به اینکه در هفته آینده امیدواریم وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم با کسب رای اعتماد نمایندگان سکان هدایت این وزارتخانه را بر عهده گیرد، خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سابقه کار در آموزش و پرورش را دارد و سطوح مدیریتی در این نهاد را طی کرده و کارنامه و رزومه مثبتی از خود بر جا گذاشته است.
وی بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آموزش و پرورش زیر بنای نظام است و اساس توسعه هر کشوری از این نهاد انجام میشود.
قاسمی با بیان اینکه رتبهبندی معلمان و معیشت فرهنگیان ۲ موضوع مهم پیش روی وزیر آموزش و پرورش است ، تصریح کرد: در سالهای اخیر شرایط زندگی و معیشت فرهنگیان دچار مشکلاتی شده بود در حالی که باید فرهنگیان به جای دغدغه معیشت به دنبال مسائل آموزشی و یافتههایی علمی و جدید این بخش باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: آموزش و پرورش آینۀ تمام نمای آینده کشور است و شادابی و نشاط جامعه حول محور معلمان با انگیزه میچرخد.
وی اضافه کرد: جایگاه معلمان در نقشپذیری و الگو برداری دانش آموزان بیبدیل و تاثیر گذار است و تبیین جایگاه معلمان از نگاه حاکمیت می بایست توسعه محور باشد.
قاسمی عنوان کرد: هویت بخشی به آموزش و پرورش توسط معلمان خوب صورت میپذیرد و امروز معلمان خلاق و مبتکر میتوانند در جایگاه آموزش و پرورش تاثیر گذار باشند که این مهم نیازمند حمایت از این قشر فرهیخته است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش یک دستگاه حاکمیتی است و همگان باید در این راستا حرکت کنند و بر این اساس در کنار تمامی برنامه آموزش و پرورش که بر اساس سند تحول بنیادین و ساحتهای ششگانه آن و گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری تبیین گردیده است باید به طرح رتبهبندی معلمان نیز نگاه عمیقی داشت.
وی با اشاره به اینکه طرح رتبهبندی معلمان اوایل دی ماه سال ۹۷ اعلام شد،خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح رتبهبندی فقط افزایش حقوق نیست بلکه ارتقای انگیزه معلمان در دستیابی به صلاحیتهای بالاتر و ارتقای آموزش مدنظراست.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: برای طرح رتبهبندی معلمان باید یک ردیف اعتباری درب ودجه سالانه در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه به معلمان نباید نگاه کارمندی داشت، تاکید کرد: به این قشر فرهیخته باید درقالب قشری نگاه کرد که وظیفه تربیت یک نسل و آیندهسازان کشور را برعهده دارند.
انتهای پیام/