printlogo


به همت موسسه چند منظوره «در مسیر خدمت» در حال انجام است؛
امداد نیروهای جهادی و مسئولان جهت حل مشکلات مردم استان البرز
 امداد نیروهای جهادی و مسئولان جهت حل مشکلات مردم استان البرز
کد خبر: 6352
آموزش امری مهم در جوامع پیشرفته بشری است و آگاهی بخشیدن به این امر نیازمند تلاش وبکارگیری نیروهای جهادی است که بدون چشمداشتی به منظور حل مشکلات مردم عزم خود را جزم کرده و در عرصه های بسیاری فعالیت دارند. موسسه «چند منظوره در مسیر خدمت» اقدام به برگزاری اردوی جهادی سلامت با همت کار تیمی و تشکیلاتی خانم عطیه افخمی ستوده، آقای محمد شجاعی و خانم کشاورز معتمدی نموده است.
به گزارش رمزگشانیوز آموزش امری مهم در جوامع پیشرفته بشری است و آگاهی بخشیدن به این امر نیازمند تلاش وبکارگیری نیروهای جهادی است که بدون چشمداشتی به منظور حل مشکلات مردم عزم خود را جزم کرده و در عرصه های بسیاری فعالیت دارند.

موسسه «چند منظوره در مسیر خدمت» اقدام به برگزاری اردوی جهادی سلامت با همت کار تیمی و تشکیلاتی خانم عطیه افخمی ستوده، آقای محمد شجاعی و خانم کشاورز معتمدی نموده است. این اردو جمعه روز گذشته 26 شهریور ماه در مدرسه فجر انقلاب آق تپه برگزار شد.

این موسسه با دعوت از نماینده محترم ولی فقیه استان البرز، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر کرج، فرماندار و استاندار، شهردار منطقه 3، مدیران ناحیه 4 آموزش و پرورش و همراهی جمعی از خیرین، اصناف و بازاریان شهر کرج به منظور نشستن پای درددل مردم و رفع مشکلات آنان برنامه های متنوعی را نیزبا محوریت سلامت مردم ارائه کرده است.

مدیر طرح و برنامه و نظارت در مسیر خدمت درباره این موسسه توضیح می دهد: استان البرز از جمله استانهای محروم کشور است که مناطق حاشیه نشین بسیاری دارد. هدف ما حل حداقل تا حداکثر مشکلات مردم و پای کار آوردن مسئولان است. برخی از این کارهای انجام شده، کاملا بدیع است و تنها در این استان انجام می شود.

 ما از تمامی مسئولان دعوت می کنیم تا کنار ما و میان مردم باشند. حضور آنان سبب می شود، فاصله ای که بین مردم ومسئولان ایجاد شده، برطرف شود و این عادت که مردم محضر مسئولان برسند، برداشته شده و نور امید و اعتماد در عمل بر قلوب آنان می‌تابد. اتفاق دیگر آن است که مسئول در میان مردم حضور یافته و از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شده و کار شهروندان در چرخه بروکراسی اداری گم نمی شود و حتی با دستورهای فوریتی که در این جلسات جهت رفع این موانع صادر می شود، عملکرد نتیجه بخش تر خواهد بود.

ستوده می گوید: نکته دیگر آن است که مسئولان در خدمت رسانی به مردم از یکدیگر سبقت می گیرند و با دسترسی آسان مردم به مسئولان موضوعات مهمی که طرح می‌شود با دورهم نشستن های این دو قشر از جامعه حل شده و زمینه ساز حل مسائل بعدی نیز خواهد شد.

یکی دیگر از نتایج موثر این روش، تعامل چهره به چهره مسئولان و مردم است که در بطن برپایی اردوهای جهادی «سلامت محور» واقع می گردد.

یکی دیگر از نکات مثبت در ضمن برپایی اردوهای جهادی «سلامت محور» این است که الگوهای خوب و هویت بخش شهر مانند شهدای تاثیرگذار سنوات اخیر که در مظلومیت کامل به عروج الهی رسیده اند، شناسایی شده و کسانی که در میان اقشار مختلف جامعه کمتر شناخته شده بودند با یادآوری نام ایشان مردم شناخت بیشتری نسبت به آنان داشته و ثواب این اردو نیز به آن شهید اهدا می گردد. مانند برگزاری اردوی اخیر که به نام شهید مدافع حرم "محمد اینانلو" مزین شد و به تازگی بخشی از پیکر مطهرش به میهن اسلامی بازگشت.

این تشکیلات با همراهی دوستان بی‌شماری من جمله آقایان شیرینی و باقری و حضور فردفرد اعضا در چارچوبی رسمی و انسانی و به همراهی زنان و مردانی که دوشادوش یکدیگر در مناسبات اجتماعی شرکت می کنند، به منصه ظهور می رسد تا جایی که تبلور این اقدام باعث شده تا یکی از اعضای محترم شورای شهر نیز همسر خود را در بازدیدهای اجتماعی با خود همراه ساخته و نقش پررنگ بانوان را در اداره شهر بیش از پیش برخ بکشد.

ستوده خدماتی که در اردوی جهادی ارائه می شود شامل: پزشک عمومی، داروخانه، تزریقات، دندانپزشکی، مشاوره خانواده، مشاوره حقوقی، طب سنتی و اسلامی، میز مطالبات مردمی، حجامت، پیشخوان دولت، سیم کارت رایگان، چشم پزشکی، عینک سازی، غربالگری چشم، غربالگری گوش، مامایی و کانون بازی و تربیت ویژه برای کودکانی که با خانواده خود به این برنامه آمده اند عنوان کرد که در اردوهای بعدی شاهد موارد دیگری نیز خواهیم بود.

وی افزود: فضاهای اجرایی این برنامه مدارس، مساجد،  ورزشگاه ها با همکاری شهرداری آن منطقه، گروه های جهادی همان بخش، آموزش وپرورش و بهزیستی آن منطقه می باشد.

او از دیگر اقدامات گروه جهادی را که زیر نظر موسسه مسیر خدمت است شامل تحویل گرفتن یکی از مراکز واکسیناسیون کرج نام برد که در سالن شهید بحیرایی حصارک بوده و با انجام واکسیناسیون در این منطقه در دو شیفت توسط نیروهای بسیجی و جهادی صورت می گیرد و کلیه اقدامات از جمله ثبت کارت، واکسیناسیون و مشاوره سلامت با جهاد شبانه‌روزی  خانم ها و دختر خانم ها انجام می شود که باید به این مهم توجه ویژه کرد.

مدیر طرح و برنامه نظارت در مسیر خدمت سبقه این کنشگری را به زمان انتخابات و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر عنوان کرد و افزود: ارائه لیست این تیم به قدری با فرایندهای متقن ارزیابی علمی و دقیق صورت گرفت که ۹ نفر از مجموع  13 نفر آنان وارد شورا شدند.

پس از برگزاری انتخابات و بعد از آن نیز این جمع همچنان باقی مانده و به دور از لابی گری و رابطه و قومیتی با تمامی قوا کنار این افراد قرار گرفته و هدایت گری لازم را انجام داده ایم.

افخمی ستوده وحدت رویه و متفرق نشدن در این مسیر را رمز ایجاد این موسسه عنوان کرد که با توصیه های رهبری و طبق گام دوم انقلاب و ایجاد کرسی های آزاد اندیشی باعث افزایش بلوغ و بصیرت سیاسی شده و در چارچوب قوانین، کارهای خود را به سرانجام رسانده است. همراهی با کنش گران سیاسی و نخبگان، مردم و مسئولان و دعوت از آنان که موضوعات روز استان را مورد بحث وبررسی قرار داده و موضوعات مربوط به تربیتی وآموزشی غنای فردی، اجتماعی و گروهی مردم شهر مربوط است بررسی شده و از طریق آموزش های آنلاین و مشاوره های تلفنی وتماس های صوتی و تصویری و با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری، از دیگر اقدامات این مؤسسه است که با رایزنی مطالبات و خواسته های مردم به مسئولان استانی انتقال می یابد و به این وسیله گره های مردم باز می شود.

لازم به ذکر است اقدامات انجام شده تنها به این استان محدود نشده، بلکه با سفر اخیر به سیستان، بسیاری از مشکلات زیربنایی و روبنایی آن استان را در عین رساندن آب و تانکر آب، در کنار بقیه موارد با همراهی سپاه، آموزش وپرورش استان و… حل نمودیم.

ستوده می‌گوید: بسیاری از رخدادهای مهم کشوری را استان البرز رقم می‌زند که به دلیل عدم اطلاع رسانی زحمت این کار نه در استان و نه در کشور منعکس نمی شود.
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/6352