printlogo


زالی تاکید کرد؛
مشاهده ویروس لامبدا در تهران کذب است
مشاهده ویروس لامبدا در تهران کذب است
کد خبر: 6168
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، وجود سویه لامبدا در تهران و ایران را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ نمونه‌ای از ویروس جهش یافته لامبدا در کشور شناسایی نشده است.
به گزارش رمزگشانیوز «علیرضا زالی» اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه شواهد آزمایشگاهی، بالینی و بیمارستانی از کشف ویروس لامبدا در تهران و سایر استان‌های کشور گزارش نشده است.

وی با اشاره به شناسایی سویه لامبدا در ۴۰ کشور جهان، خاطرنشان کرد: گرچه این ویروس به مرزهای اطراف کشور ما نیز سرایت کرده است اما تاکنون نه از نظر تظاهرات بالینی و نه از نظر بررسی‌های آزمایشگاهی شواهدی دال بر وجود این ویروس جهش یافته در کشورمان مشاهده نشده است.

زالی با توجه به اینکه انتشار از طریق مرزها صورت می‌گیرد، تاکید کرد: کنترل مرزها و ترددها مهم‌ترین موضوع در پیشگیری از ورود این سویه جدید است. بنابراین اعمال محدودیت‌های جدی تر در مرزهای کشور و به خصوص انجام قرنطینه هوشمند در مبادی ورودی مرزهای زمینی و هوایی بسیار اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ستاد ملی کرونا نیز این هفته موضوع کنترل مرزها مورد تاکید ریاست جمهوری قرار گرفت و مقرر شد اقدامات حفاظتی بیشتری در مرزهای هوایی و زمینی اعمال شود.

زالی ابراز امیدواری کرد با اعمال محدودیت‌های بیشتر و فراهم سازی قرنطینه‌ها در مبادی ورودی کشور بتوانیم با ورود این سویه جدید مقابله کنیم و هموطنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها به کاهش شیوع بیماری کمک کنند. 

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/6168