printlogo


بازگشایی ایمن مدارس با واکسیناسیون دانش آموزان و رعایت جدی دستورالعمل‌ها
بازگشایی ایمن مدارس با واکسیناسیون دانش آموزان و رعایت جدی دستورالعمل‌ها
کد خبر: 6138
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،گفت‌: اطمینان قلبی ۸۰ تا ۹۰ درصدی برای بازگشایی ایمن مدارس زمانی حاصل می‌شود که علاوه بر فرهنگیان دانش آموزان بالای ۱۲ سال نیز بتوانند واکسن دریافت کنند، به علاوه پس از آن نیز باید زیر ساخت‌های لازم را مدارس برای برگزاری آموزش فراهم کنند.
به گزارش رمزگشانیوز به نقل از میزان؛ «جلیل میرمحمدی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با توجه به خیز بیماری و جهش‌های جدید آن گفت: در بازگشایی مدارس فاکتور‌های مهمی باید در نظر گرفته شود که یکی از آنان واکسیناسیون است.

وی ادامه داد:در بحث واکسیناسیون کادر آموزشی و تمامی افرادی که به هر طریقی با دانش آموزان درارتباط قرار دارند موارد دیگری نیز باید دیده شود.

وی گفت: دانش آموزانی که دارای بیماری زمینه‌ای  و یا حتی والدین دانش آموزانی که دچار بیماری زمینه‌ای یا صعب العلاج هستند نیز باید در این خصوص  برای واکسینه شدن مورد توجه قرار گیرند.

این نماینده مجلس گفت: اطمینان قلبی ۸۰ تا ۹۰ درصدی برای بازگشایی ایمن مدارس زمانی حاصل می‌شود که دانش آموزان بالای ۱۲ سال نیز بتوانند واکسن دریافت کنند، به علاوه پس از آن نیز باید زیر ساخت‌های لازم را مدارس برای برگزاری آموزش فراهم کنند.

وی افزود: پس از واکسیناسیون برای کاهش شیوع و مدیریت بیماری مدارس باید با پایش مرتب و مستمر همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری، فراهم کردن فضا‌هایی با تهویه مناسب، ممانعت از ورود دانش آموزان با علایم بالینی بیماری کرونا، تب سنجی مستمر، انجام تست‌های سریع و پی سی ار در چنین مواقعی برای ایجاد فضای ایمن تلاش کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سوش‌های جدید بیماری آمار مبتلایان سنین پایین نیز کم نیست ،گفت: هیچ فردی در برابر این بیماری مصون نیست چرا که افراد با سنین پایین نیز در میان مبتلایان به چشم می‌خورند از این رو پیشنهاد می‌شود حتی با رعایت موارد بالا مدارس بدنبال شیوه‌های تلفیقی آموزش باشند.

وی در پایان گفت: با توجه به اوضاع موجود ،بازگشایی مدارس با در نظر گرفتن همه مواردی که ذکر شد باید بگونه‌ای انجام پذیرد که کمترین آسیب را متوجه جامعه کند.
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/6138