printlogo


 واکسن کرونای «نورا» رونمایی شد
 واکسن کرونای «نورا» رونمایی شد
کد خبر: 5675
آیین رونمایی و آغاز کارآزمایی بالینی واکسن کرونای نورا در بیمارستان بقیة‌الله(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
به گزارش رمزگشانیوز آیین رونمایی از واکسن نوترکیب «نورا» تولید شده در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی این واکسن صبح امروز (یکشنبه ۶ تیرماه) با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) برگزار شد. 

وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از واکسن «نورا» گفت: امروز به دست توانمند عزیزان در سپاه پاسداران و دانشگاه بقیه الله (عج) واکسنی را به نام‌ نورا که نور شاید اصیل ترین و نفیس ترین پدیده آفرینش است، رونمایی می کنیم. بنده به عنوان یک خادم و سرباز خدمتگزار شاید زیباترین روز تاریخ زندگی ام است.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در آیین رونمایی از واکسن نوترکیب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و آغاز فرایند کارازمایی بالینی واکسن نورا، گفت: خدا را سپاس میگویم که امروز سومین روزی است که در راستای اعتلای این کشور صحنه های بسیار دلپذیری می بینم. دو روز قبل، تزریق اولین واکسن ملی به عزیزترین و والاترین شخص مملکت بود و دیروز تولید واکسن اسپوتنیک‌ایرانی بود که به قول کسانی که صاحب این تکنولوژی بودند اعلام کردند که ایران از نظر زیرساخت ها به مراتب فراتر از کسانی است که طراح این تکنولوژی در خارج از کشور بودند.

وی افزود: امروز به دست توانمند عزیزان در سپاه پاسداران و دانشگاه بقیه الله (عج) واکسنی را به نام‌ نورا که نور شاید اصیل ترین و نفیس ترین پدیده آفرینش است، رونمایی می کنیم. بنده به عنوان یک خادم و سرباز خدمتگزار شاید زیباترین روز تاریخ زندگی ام است.

وی گفت: وقتی کرونا آمد نداشته های زیادی را داشتیم. عزیزانی که روزهای اول کنار هم بودیم، شاهدند که وقتی که نداشته ها را کنار هم‌ میگذاشتیم، می دیدیم که محاسبات بیرونی غلط نیست. محاسبات آنانی که با نداشته های ما منتظر فروپاشی ما در طول گرفتاری در باتلاق کرونا بودند، محاسبات غلطی نبود، خزانه ای تهی، بانک مرکزی خالی از دلار، سیل و زلزله و طوفان و آنفلوانزای H1N1 و کرونا و سانحه و حادثه و پرستار و پزشکی که شاید ماه ها به دلیل حضور سنگین اقتصادی کارانه اش را نگرفته بود و او را با دیگر کشورها مقایسه می کردند که ممکن بود کف خیابان بیایند و تحمل نکنند این روزهای سخت را.

نمکی ادامه داد: اما آنها به داشته های ما فکر نکردند. داشته هایی که اول از همه اعتقاد، ایمان و اخلاص به خداوند بزرگ بود. نمی دانستند که ملت خدایی دارد که هرگز دستش را در روزهای سخت رها نکرد. آنها نمی دانستند که ملتی داریم قویتر، پایدارتر و شجاع تر از آنچه که به تصویر بکشند. آنها به یاد نداشتند که ما هشت سال دفاع مقدس داشتیم که بعد از هشت سال میلی متری از خاک این سرزمین را بر سر میز مذاکره ای پس نگرفتیم‌ که در اینجا به همه شهدا درود می فرستم. آنها نمیدانستند که مردم شریفی داریم که با پیغامی دکه اش را می بندد. آنها نمی دانستند که فرزانه بی بدیلی داریم که در حمایت، هدایت و رعایت والاترین مقام قابل استناد جهان است.

نمکی ادامه داد: آنها نمی دانستند که ما شرکت های دانش بنیان و جوانانی داریم که از خود حماسه خلق می کنند، آنها نمی دانستند که روحانیتی داریم که وقتی میگوییم نماز جمعه تعطیل شود، چانه نمی زند، شیعه عاشق اهل بیتی داریم که وقتی می گوییم باید حرم را به این مصلحت ببندیم، استقبال می کند. از همه‌ مهمتر آنچنان‌ عشق به استقلال این مملکت بی تابمان کرده که برای آینده این سرزمین، نه فقط آرزوهای بلند، بلکه همت های بلند داریم. گرچه این روزها برای این‌جمع دلپذیر است، اما برای این سرباز بهترین هاست.

وی گفت: سالها پیش به ذهن من خطور نمی کرد که روزی در دانشگاه بقیه الله سپاه ما بتوانیم تکنولوژی واکسن را به کشور و جهان عرضه کنیم. این از دستاوردهای بی بدیل جمهوری اسلامی ایران است. با کمال افتخار بگویم که امروز داشته هایمان بیش از داشته های روزهای اول مبارزه با کروناست. امروز نیاز به تخت اضافه برای بستری بیمارانمان در هیچ یک از امواج نداریم. امروز برای نفس کشیدن بیمار مبتلا به کرونا، در هیچ بیمارستانی کمبود اکسیژن نداریم؛ در حالی که روزهای اول به شدت گرفتار بودیم. امروز ۴۷۰ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های کشور نصب کردیم و مابقی هم دارد نصب می شود. ما در سال تحریم و گرفتاری بیش از ۱۶۰ سی تی اسکن به دورترین نقاط این کشور فرستادیم. هفته پیش در مراوه تپه در یک منطقه مرزی ترکمن نشین نجیب، بیمارستانی مهیا شد و این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در این روزهای تنگ دستی مورد انتظار فروپاشی دیگران بود. ما امروز به جای نداشته های روز اول آزمایشگاه مولکولی که فقط دو آزمایشگاه داشتیم، حالا بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه حتی در دورترین نقاط مرزی مملکت داریم و امروز با لطف خدا صاحب دانش نوین مدیریت بیماری هستیم.

نمکی گفت: در پیک چهارم با ویروس انگلیسی که قدرت سرایت، بیماری زایی و مرگ زایی چندین برابر داشت، یک دوم پیک سوم مرگ‌ داشتیم. این هنرمندی تیمی بود که چنین مدیریت بیماری را در کشور به عنوان یک مدل موفق طراحی کردند و امروز ما واکسن کووید ۱۹ در اختیار داریم. آن هم نه با یک پلتفرم بلکه با چندین  پلتفرم موفق.

وی گفت: خدا را شکر واکسن برکت به سرانجام رسید، واکسن‌پاستور به سرانجام رسید، دیروز واکسن اسپوتنیک روسی را رونمایی کردیم، عزیزان ما در سیناژن فاز دوم آزمایش بالینی را می گذرانند، در رازی به خوبی فاز دوم را طی کرده و  دارد به اتمام می رسد. فاز دو در مجموعه فخرا به خوبی به سرانجام می رسد و همینطور شرکت های دیگر دانش بنیان و مجموعه ای که عزیزان ما در سپاه پیش می برند.

وی تاکید کرد : ما در ماه های آینده نه تنها کمبود واکسن‌ نخواهیم داشت، بلکه ریل گذاری کردیم که واکسن ما در اقصی نقاط جهان که قلدران و زورگویان درها را بر تهی دستان جهان بستند، بتوانیم واکسن صادر و هدیه کنیم و این از افتخارات ناب جمهوری اسلامی است. من این دستاورد بزرگ را به ملت ایران و همه کسانی که دلشان برای این نظام می تپد، تبریک میگویم و امیدوارم این پله کوتاه تری از قله های رفیع تری باشد که ان شاءالله در آینده نزدیک مردم عزیز این سرزمین فتح خواهند کرد.
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/5675