printlogo


 بازی اطلاعاتی آمریکا برای تضعیف روحیه ارتش افغانستان
 بازی اطلاعاتی آمریکا برای تضعیف روحیه ارتش افغانستان
کد خبر: 5659
آمریکا در یک بازی اطلاعاتی جدید برای تضعیف روحیه ارتش افغانستان اعلام کرده است که تا شش ماه پس از خروج نیروهای خارجی، کابل سقوط می کند.
به گزارش رمزگشانیوزبه نقل از  ایرنا، شماری از کارشناسان افغان ،انتشار گزارش سازمان اطلاعاتی آمریکا در زمان کنونی که همزمان با خروج نیروهای خارجی و پیشروی طالبان در برخی از مناطق افغانستان است را در  راستای توافقات پشت پرده امریکا و در راستای تضعیف روحیه سربازان افغان ارزیابی می کنند.

آمریکا که خود از تجهیز و آموزش دهندگان ارتش افغانستان محسوب می‌شود اکنون در راستای توافقات پشت پرده با انتشار گزارشاتی بی اساس و مبهم در راستای تضعیف روحیه سربازان افغان گام برمی‌دارد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از سیا اعلام کرد دستگاه‌های  اطلاعاتی آمریکا پس از سقوط ده‌ها شهر افغانستان به این نتیجه رسیده‌اند.

این روزنامه در ادامه نوشت: در صورتی که طالبان  موفق به تصرف مناطق باقی مانده نماید تمام دستاوردهای ناتو و آمریکا در ۲۰ سال گذشته از بین می‌رود.

به گفته کارشناسان سیاسی، پس از تصمیم امریکا به خروج از افغانستان، واشنگتن تلاش گسترده‌ای را برای حضور نظامی در کشورهای همسایه افغانستان مانند ازبکستان،تاجیکستان و پاکستان آغاز کرد که با پاسخ منفی این کشورها مواجه شد و اکنون در صدد بازی جدیدی در منطقه است .

این افراد بمب گذاری‌ها و کشتار غیر نظامیان در افغانستان را به نفع آمریکایی‌ها دانستند و خاطرنشان کردند امریکا پس از شکست برای  ایجاد پایگاهی در منطقه در صدد است با حملات کور و کشتار مردم زمینه ادامه  حضور خود در افغانستان را فراهم کند.

«عبدالطیف نظری» آگاه روابط بین الملل بر این باور است که آمریکایی پس از خروج از عراق گروه تکفیری داعش را دراین کشور ایجاد و تقویت کردند تا با کشتار بی رحمانه زمینه ادامه حضور در این کشور را فراهم کند.

وی حمله مدرسه سید الشهدای غرب کابل که در پی آن صدها کودک کشته و زخمی  شدند را در این راستا دانستند.

این کارشناس افغان با  اشاره حملات هوایی و پهپادی آمریکا علیه مواضع طالبان خاطرنشان کرد اگر این حمله واقعا انجام شده باشد، می‌تواند تنش جدیدی بین طالبان و امریکا بوجود آورد.

هفته گذشته خبرگزاری «کلید گروپ» افغانستان از حمله هوایی آمریکا در استان بلخ افغانستان علیه مواضع طالبان خبر داد و لی منابع مستقل از حمله را تائید نکردند.

فاکس نیوز نیز به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شده است که پیش از دیدار جوبایدن با اشرف غنی در کاخ سفید پنتاگون به مواضع طالبان حمله کرده است.

این در حالی  است که هفته گذشته پس از پیشروی سریع طالبان در برخی از مناطق این کشور،دولت شماری از فرماندهان نظامی و امنیتی را برکنار و  افراد جدیدی را جایگزین آنها کرد.

براساس گزارش‌های منتشر شده طالبان در دو ماه گذشته بیش از ۶۰ شهرستان در مناطق مختلف افغانستان تصرف و یا دست به دست شده است.

پس  از پیشروی طالبان در شمال افغانستان و رسیدن طالبان به پشت دروازه‌های مزار شریف،شماری  از مجاهدین سابق و داوطلبان مردمی از دولت خواستند که آنها را برای مقابله با طالبان تجهیز کند.

رسانه‌های افغانستان اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای دولتی شش شهرستان را از گروه طالبان پس گرفته‌اند.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/5659