printlogo


 عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز:
بهترین واکسن، واکسنِ در دسترس است
بهترین واکسن، واکسنِ در دسترس است
کد خبر: 5394
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افراد بدون هیچ‌گونه وسواسی برای انتخاب نوع واکسن کرونا هر واکسنی که در دسترس‌شان بود تزریق کنند.
به گزارش رمزگشانیوز «سید حمیدرضا مژگانی» در پاسخ به این سوال اکثر مردم که کدام یک از واکسن‌های کرونا بهتر است؟ اظهار کرد: در تمام دنیا با کمبود واکسن مواجه هستیم، واکسن‌ها نیز اولویت‌بندی شده‌اند و در حال حاضر امکان انتخاب برای افراد وجود ندارد. ممکن است در ماه‌های آینده با افزایش تولید انواع واکسن‌ها امکان انتخاب برای افراد ایجاد شود.

وی بیان کرد: تمام واکسن‌هایی که در حال حاضر تزریق می‌شوند تحت آزمایش‌های بالینی متعدد قرار گرفته‌اند و مورد تأیید هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز تأیید کرد: هر کدام از واکسن‌ها مزیت‌ها و عوارضی دارد اما عوارض آنها یک‌صدم عوارض ابتلاء به کروناست به خصوص در گروه‌هایی که در حال حاضر در کشور ما واکسینه می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و افراد بالای ۶۰ سال عوارض ابتلاء به کرونا می‌تواند در این افراد به شدت خطرناک و جبران ناپذیر باشد پس افراد بدون هیچ گونه وسواسی جهت انتخاب نوع واکسن، هرواکسنی که در دسترس شأن بود تزریق کنند.

مژگانی ادامه داد: رئیس مرکز CDC آمریکا دکتر فاوچی نیز در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بهترین واکسن همان واکسنی است که در حال حاضر در دسترس افراد قرار دارد

وی تصریح کرد: واکسن‌های کرونا در سراسر جهان در جمعیت‌های گسترده تزریق شده‌اند و به طور کلی عوارض آنها بسیار کم می‌باشد و علاوه بر این تزریق واکسیناسیون در مراکزی انجام می‌شود که نیروهای بهداشتی و درمانی حضور دارند و اگر عوارض لحظه‌ای در افراد بروز کند به سرعت به آنها رسیدگی می‌شود.
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/5394