printlogo


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد؛
۳ شهر کشور قرمز کرونایی شد
۳ شهر کشور قرمز کرونایی شد
کد خبر: 5233
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در موج چهارم، برنامه واکسیناسیون و همچنین رنگ بندی جدید شهرهای کرونایی، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش رمزگشانیوز از مهر، «علیرضا رئیسی»، روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، در پایان نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، به ارائه گزارشی از تصمیمات و مصوبات ستاد پرداخت و روند بیماری کرونا و برنامه واکسیناسیون را تشریح کرد.

وی در خصوص وضعیت بیماری در هندوستان گفت: در این کشور ویروس جهش یافته هندی باعث شده میزان مرگ و میر بسیار بالا باشد و همچنان این کشور دچار گرفتاری است. ویروس جهش یافته هندی توانسته مانند ویروس جهش یافته انگلیسی بسیاری از کشورها را درگیر کند به همین دلیل ضرورت دارد بیشتر مراقب باشیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده تا مبادا گرفتار این ویروس شویم.

رئیسی در خصوص ویروس جهش یافته هندی در ایران گفت: مواردی از این ویروس مشاهده شده اما تحت کنترل است و بیشتر در استان‌های جنوبی و شرقی کشور باید مراقب باشیم. سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر استان‌هایی هستند که باید پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند. خوشبختانه با اقدامات به موقع این بیماری تا حدود زیادی کنترل شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد شهرهای قرمز به سه شهر رسیده، گفت: این موضوع جای قدردانی دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: کاهش سفرها در تعطیلات عید فطر نشان می‌دهد مردم پروتکل‌ها را رعایت کردند و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد سفرها کاهش یافت و کاهش تردد را داشتیم.

وی در خصوص انجام واکسیناسیون نیز گفت: خوشبختانه فاز اول واکسیناسیون که کادر بهداشت و درمان به پایان رسید و فاز دوم که برای افراد ۸۰ سال به بالا بود به خوبی پیش رفت و رو به پایان است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: از امروز واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها شروع شد و محموله جدید واکسن فردا صبح به دست ما می‌رسد که بلافاصله توزیع خواهد شد. برای واکسیناسیون ۷۵ سال به بالا به تعداد کافی واکسن داریم و همه آنها واکسینه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه افراد ۸۵ ساله به بالا که واکسینه نشدند می‌توانند با خیال راحت بر اساس تماسی که گرفته می‌شود و یا پیامک ارسالی و ثبت نام در سامانه برای تزریق واکسن مراجعه کنند، گفت: مطمئن باشند که واکسن به آنها تزریق می‌شود.

رئیسی گفت: هر گونه سنی که برای واکسیناسیون اعلام می‌کنیم نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام ندارند و با آنها تماس گرفته یا پیام ارسال می‌شود و بعد از آن باید مراجعه کنند و اگر بعد از یک هفته پس از اعلام گروه سنی پیامک ارسال و تماس گرفته نشد، می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و کدملی و شماره تماس خود را ثبت کنند و ۴۸ ساعت بعد با آنها تماس گرفته می‌شود بنابراین هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام وجود ندارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه همه استان‌های ما روند نزولی را شروع کرده‌اند، گفت: دو تا سه استان نیاز به مراقبت بیشتر دارند که استان‌های آذربایجان شرقی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان باید دقت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: همچنین روند ورودی بیمارستان‌ها و بیماران سرپایی نیز کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: وضعیت کرونایی کشور در حال حاضر نسبتاً پایدار است و نباید اجازه دهیم این آرامش بر هم بخورد و موج جدیدی کشور را فرا گیرد.

رئیسی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: کاندیداها سعی کنند از فضاهای مجازی بیشتر استفاده کنند و از هر گونه تجمع که منجر به شیوع و انتقال بیماری شود، خودداری کنند تا مبادا وارد موج جدیدی از بیماری شویم.

انتهای پیام/ 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/5233