printlogo


طرح جذب سهمیه آب غرب البرز عملیاتی می شود
طرح جذب سهمیه آب غرب البرز عملیاتی می شود
کد خبر: 4877
 نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، طرح جذب سهمیه ۲۵ میلیون متر مکعبی آب سد طالقان برای شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ  در غرب استان البرزعملیاتی می شود.
به گزارش رمزگشانیوز «علی حدادی» روز جمعه اظهار داشت: همین منظور نشست‌هایی با مسوولان آب منطقه ای استان البرز و جهاد کشاورزی استان برگزار شد تا هر چه سریع تر طرح جذب سهمیه آب این ۲ شهرستان به مرحله اجرا برسد.

وی ادامه داد: این سهمیه آب به  شهرجدید هشتگرد از توابع شهرستان ساوجبلاغ و شهرستان نظرآباد تخصیص می یابد.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت:  احداث خط انتقال آب  این ۲ شهرستان در شرایط کنونی منطقه برای مامهم است و می بایست مسوولان عملیاتی کنند و بر روی کاغذ نماند.

وی ادامه داد:  برای این امر یک مخزن پنج هزار متر مکعبی بالا دست شهر نظرآباد پیش بینی شده که به زودی از طریق آبفای استان  البرز عملیاتی می شود.

حدادی بیان داشت :  همچنین مقرر شد برای تخصیص فاز اول تصفیه‌خانه شهر جدید هشتگرد اقدام لازم  توسط شرکت عمران شهرجدید هشتگرد و آبفا برگزار شود.

وی افزود: موضوع دیگر در ۲ شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد تکمیل پروژه تغذیه مصنوعی دشت‌های منطقه و مدیریت آب رودخانه کردان است که این پروژه از دهه ۸۰ آغاز شده و اکنون بخشی از آن انجام شده است.

حدادی گفت : اعتبار خوبی برای این پروژه دریافت خواهیم کرد تا در ۲ سطح بازدهی و کارآمدی داشته باشد.

وی ادامه داد: تقویت سفره‌های آب  زیر زمینی و مدیریت جامع آب رودخانه کردان در دشت ها و مناطق پائین دست مهمترین هدف اجرای این پروژه است ضمن آنکه طرح تغذیه مصنوعی دشت های منطقه برای کشاورزی ساوجبلاغ و نظرآباد مثمر خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی به بخش دیگری از موضوعات آب در ۲ شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد اشاره کرد و افزود: با توجه به خشکسالی ها و تاثیر آن بر روی کشاورزی منطقه ، موضوع چاه های غیر مجاز در شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد مورد بررسی قرار گرفت .

وی گفت: با توجه به اینکه امور آب در شهرستان نظرآباد فعال نبوده  و دراین منطقه به خاطر مسائل آبی با عقب ماندگی در بحث ساماندهی چاه های بدون پروانه  مواجه هستیم براین اساس مقرر شد تا چاه های آب کشاورزی مربوط به قبل از سال ۸۵ رفع پلمب شود.

حدادی بیان داشت : اکنون کشاورزان منطقه برای آبیاری مزارع کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستند که قرار شد از اسفندماه سال ۹۹ نسبت به رفع انسداد چاه های کشاورزی حفاری شده قبل از سال ۸۵ بر روی کشاورزان باز شود که تاکنون بخشی از این چاه ها رفع پلمب شده است.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال « تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، مقر شد تا چاه های

کشاورزی بدون پروانه مربوط به قبل از ۸۵ در نظرآباد توسط شرکت آب منطقه ای استان البرز ساماندهی شود.

وی تاکید کرد که اگر شرکت آب منطقه ای استان البرز در این زمینه دیر اقدام کند ممکن است مزارع و باغ های کشاورزی نظرآباد آسیب ببیند.

حدادی گفت: اکنون یک سری از چاه‌های غیرمجاز در منطقه دربخش خانه های ویلایی وجود دارد که به منابع آب زیر زمینی منطقه آسیب وارد کرده است.

انتهای پیام/ 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/4877