printlogo


در دیدار با وزیر میراث فرهنگی تاکید شد؛
 لزوم حمایت از رونق گردشگری صنعتی در البرز
 لزوم حمایت از رونق گردشگری صنعتی در البرز
کد خبر: 4854
رئیس اتاق بازرگانی البرز در دیدار با وزیر میراث فرهنگی گفت: البرز ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری صنعتی دارد و انتظار ما این است که با حمایت وزارت میراث فرهنگی این بخش از گردگشگری در استان رونق یابد.
به گزارش رمزگشانیوز  «پرهام رضایی» در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که با حضور اعضای هیات رئیسه و دبیرکل اتاق بازرگانی البرز و مدیرکل میراث فرهنگی استان در محل وزارتخانه متبوع برگزار شد، با اشاره به وجود بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی در البرز، گفت: البرز قطب تولید دارو و صنایع غذایی کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ و توانمند زیادی در استان البرز فعال است، افزود: این ظرفیت‌های ویژه صنعتی در البرز فرصتی خوبی برای پایه‌ریزی گردشگری صنعتی در این استان است.

وی با بیان اینکه حوزه گردشگری در البرز باوجود همه اقدامات انجام شده مغفول مانده است از ضرورت توجه به برگزاری تورهای گردشگری در قالب بازدیدهای تجار و هیات‌های داخلی و خارجی از ظرفیت های صنعتی البرز سخن گفت.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر تلاش‌های درخور و شایسته ای توسط مدیرکل میراث فرهنگی استان برای تقویت این حوزه و حضور توانمندتر فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری انجام شده است.

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا در یک سال قبل ضربه سنگینی به اقتصاد وارد کرد، از طرفی دید مردم نسبت به مقوله هایی مانند فرهنگ در حال تغییر است و باید تمهیداتی اندیشید تا در قالب آن با مشارکت و ورود بخش خصوصی، میراث فرهنگی و گردشگری ایران حفظ شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت توجه به اصلاح قیمت گذاری صنایع دستی تولید کشورمان در راستای کمک به فعالان این عرصه، افزود: در این زمینه استفاده از برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در دوران همه گیری کرونا فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی ایرانی است.

وی عنوان کرد: مدل تجارت در دنیا در حال تغییر است؛ در نتیجه مدل کار در دو حوزه میراث فرهنگی و صنایع نیز باید بر این اساس تغییر کند.

انتهای پیام/ 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/4854