printlogo


گزینه تحریم مشترک المپیک زمستانی پکن روی میز «بایدن»
گزینه تحریم مشترک المپیک زمستانی پکن روی میز «بایدن»
کد خبر: 4788
دولت جو بایدن در بحبوحه درخواست‌های قانونگذاران و فعالان مدنی مبنی بر انصراف این کشور از حضور در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، اعلام کرد که واشنگتن گزینه تحریم مشترک این تورنمنت را مورد بررسی قرار می‌دهد.
به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «نِد پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به در جریان بودن مباحثات در این خصوص، اظهار داشت: تحریم توسط واشگتن و متحدانش موضوعی است که قطعا دوست داریم به آن بپردازیم.

وی افزود: اتخاذ رویکردی هماهنگ نه تنها به نفع ما بلکه به سود متحدان و شرکای ما خواهد بود.

نگرانی‌ها در خصوص منطقه مسلمان نشین سین کیانگ چین نیروی محرکه اصلی در افزایش درخواست‌های تحریم بوده است؛ منطقه‌ای که براساس اعلام گروه‌های حقوق بشری و به نقل از گزارش‌های سازمان ملل متحد و روایت شاهدان، بیش از یک میلیون مسلمان اویغور و سایر اقلیت‌های مسلمان در اردوگاه‌های کار اجباری نگهداری می‌شوند.

کشورهای غربی دولت چین را به راه اندازی اردوگاه های کار اجباری برای مسلمانان متهم کرده‌اند اما چین می‌گوید «مراکز بازآموزی عقیدتی» بخشی از تلاش های دولت برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در سین کیانگ بوده و هرگونه کار اجباری در این اردوگاه ها را تکذیب می‌کند. 

پرایس هشدار داد که هنوز تا زمان برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۰ که برای فوریه سال آتی برنامه ریزی شده است، «زمان زیادی مانده» و اینکه او «قصد ندارد تا برای اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص تحریم، زمان مشخصی را تعیین کند.»

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/4788