printlogo


مازندران؛ غرق در "شیرآبه‌" زباله‌های آلوده
نمایندگانی که "هارت و پورت" می کنند؟!
نمایندگانی که "هارت و پورت" می کنند؟!
کد خبر: 438
"قیچی، روبان و صلوات"؛ تمام آن چیزی که این روزها و در هفته دولت در تمامی شهرستان‌ها می‌شنویم اما ...
به گزارش رمزگشا   به نقل از ایسنا؛  "قیچی، روبان و صلوات"؛ تمام آن چیزی که این روزها و در هفته دولت در تمامی شهرستان‌ها می‌شنویم اما بسیاری از مردم این سوال را می‌پرسند که چرا با وجود پروژه‌های فراوانی که در مازندران، در طول سال‌ها افتتاح شده، منجر به حل بسیاری از معضل‌های امروز این استان نشده است.
به گزارش رمزگشانیوز به نقل از ایسنا، موضوع ساماندهی پسماند زباله، امروز باید به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولان و مردم تبدیل شود، هم مردم در تفکیک زباله، بیش از پیش همت به خرج دهند و هم مسئولان پای کار بیایند و به صورت عملیاتی در رفع این معضل بسیار بزرگ، عمل کنند.
هرچند باید گفت که این موضوع تنها به واسطه ورود دولت قابل رفع نیست که اگر بود، تا به امروز این مشکل برطرف می‌شد. نقش نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز در تحقق بودجه‌های مورد نیاز در این بخش بسیار مهم و جدی است.
دو هفته گذشته بود که کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در دهمین اجلاس ملی شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی و منابع طبیعی اردبیل اظهار کرد که نمایندگان شمالی "هارت و پورت" می‌کنند.
محمود علی رکنی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران چندی پیش با بیان اینکه براساس چالش‌هایی که در استان مشاهده می شود، شهرهایی همانند ساری، آمل و بابل که جمعیت بیشتری دارند دارای میزان پسماند بیشتری هستند، اظهار کرد: سرانه تولید زباله در روز به ازای هر نفر بین ۸۰۰ تا یک کیلوگرم است یعنی در حدود ۳ هزار و ۱۵۰ تن زباله در روز در مازندران زباله تولید می شود .
وی با اشاره به  اینکه این میزان از تولید زباله در ایام تعطیلات خصوصا این روزها که حدود ۶۰ میلیون گردشگر به این استان آمدند، بیشتر است، تصریح کرد: این حجم مسافر و گردشگر همراه با جمعیت مازندران میزان زباله را در روز به سه برابر می رساند .
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، میزان تولید شیرابه را به ازای هر تن زباله تقریبا  ۵۰۰ لیتر عنوان کرد و گفت: خود این شیرابه ها همراه با انواع فلزات سنگین و سموم هستند که بسیار آلاینده است.

 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/438