printlogo


برنامه ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن برای احیای اقتصاد آسیب دیده از کرونا
برنامه ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن برای احیای اقتصاد آسیب دیده از کرونا
کد خبر: 4041
رئیس جمهوری منتخب آمریکا پیشنهاد بسته محرک ۱.۹ تریلیون دلاری را مطرح کرده و گفت که این سرمایه گذاری قوی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و تسریع توزیع واکسن به منظور کنترل کرونا ضرورت دارد.
به گزارش رمزگشانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در کارزار انتخاباتی خود قول داده بود تا بیشتر از دونالد ترامپ بر کرونا توجه کند.

بایدن در اظهارات خود در ایالت دلاور گفت: بحران عمیق انسانی دیده می‌شود و هیچ وقتی برای تلف کردن وجود ندارد. ما باید همین الان وارد عمل شویم.

برنامه بایدن برای احیای اقتصادی که "برنامه نجات آمریکا" نام گرفته، شامل ۴۱۵ میلیارد دلار برای تقویت واکنش به ویروس و توزیع واکسن، یک تریلیون دلار برای کمک مستقیم به خانوارها و ۴۴۰ میلیارد دلار برای مشاغل خرد و جوامعی است که در نتیجه این پاندمی آسیب دیده‌اند.

چک‌های پرداخت محرک با مبلغ ۱۴۰۰ دلار صادر می‌شود. بیمه تکمیلی بیکاری هم از ۳۰۰ دلار در هفته به ۴۰۰ دلار در هفته افزایش می‌یابد و تا سپتامبر ادامه خواهد داشت.

برنامه بایدن به معنای کمک به اقتصاد و مقابله با کرونا است که بیش از ۳۸۵ هزار نفر را در آمریکا تا روز پنجشنبه از پای در آورده است.

مقام‌های تیم انتقال بایدن گفته‌اند، برنامه بایدن یک بسته نجات است که در هفته‌های آینده با یک بسته بهبود دیگر پیگیری می‌شود. این برنامه مهلت مجازات سلب مالکیت و اخراج را تا سپتامبر سال جاری میلادی تمدید می‌کند و شامل بودجه برای کمک‌های اجاره‌ بها، آب و برق می‌شود.

رئیس جمهوری منتخب همچنین از کنگره خواسته تا حداقل دستمزد را هر ساعت به ۱۵ دلار افزایش دهد و این بسته شامل کمک برای مبارزه با گرسنگی خواهد بود.

طرح بایدن ابتدا نیازمند تصویب کنگره خواهد بود و جمهوری خواهان عموما از ریخت و پاش‌های پر هزینه دولتی دل خوشی ندارند اما قدرت گرفتن دموکرات‌ها در سنا شانس دولت تازه را برای تصویب این برنامه بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/ 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/4041