printlogo


 استاندار البرز
حفظ هویت کشاورزی و باغات البرز را متعصبانه دنبال می‌کنیم
حفظ هویت کشاورزی و باغات البرز را متعصبانه دنبال می‌کنیم
کد خبر: 3892
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: با تمام توان در مقابل ساخت و ساز غیرمجاز ایستاده ام و بر این باورم که باید زمین را به عنوان گنجینه ای ارزشمند برای مردم حفظ کنیم.
به گزارش رمزگشانیوز «عزیزاله شهبازی» در بازدید از جهاد کشاورزی استان که روز سه شنبه صورت گرفت، افزود: تلاش‌های بسیار خوبی در جهت رضایت‌مندی مردم در این سازمان صورت می گیرد و جامعه هدف گسترده ای نیز دارد.

وی ادامه داد: ارزش زمین در البرز به دلیل آب و هوای مطلوب، همجواری با پایتخت و عواملی دیگر، بسیار بالا است از این رو حفاظت از این اراضی و حفظ هویت باغات و کشاورزی این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شهبازی با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی با مجموعه جهاد کشاورزی استان دارم، گفت: این سازمان از میزان رضایت‌مندی بالایی از سوی مردم برخوردار است و کارکنان آن به حق، جهادی وارد عمل شده‌اند.

وی افزود: مسئولیت مجموعه جهاد کشاورزی در این شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا بسی دشوار و خطیر است چراکه تامین کالاهایی اساسی همچون مرغ و تخم مرغ و محصولات کشاورزی و باغی را بر عهده دارند.

استاندار البرز اضافه کرد: سال گذشته در خصوص توسعه کشت‌های کشاورزی در البرز طبق ماموریت محوله از سوی وزارت جهاد کشاورزی به میزان 250 هکتار بود که با تلاش‌های صورت گرفته بر روی 750 هکتار مطالعه صورت گرفت.

وی گفت: البرز در راستای تولید بذرهای هیبریدی نیز بسیار فعال و شاخص عمل کرده است.

شهبازی افزود: سال گذشته رشد صادرات کشور 32 درصد بوده ولی این مهم در البرز 72 درصد بوده است و بر اساس آمار گمرک، بخش بزرگی از محصولات صادر شده البرز در بخش کشاورزی است.

وی عنوان کرد: در تمامی دنیا دولت‌ها کوچک و چابک می‌شوند و بخش خصوص فعالیت خود را گسترده می‌کند.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم ساخت و ساز غیرمجاز صورت گیرد که کار به تخریب برسد، گفت: حوزه سرزمینی مشخص است و اگر ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گیرد به طور قطع مشخص می شود از این رو باید قبل از اینکه اراده در این خصوص شکل گیرد ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بر این اساس از ابتدای حضورم در خصوص عدم کسب درآمد از کمیسیون‌های ماده 100 و ماده 5 ورود کردم و اکنون شهرداری های استان بودجه خود را بر مبنای درآمدهای حاصل از این امر نمی بندند.

شهبازی گفت: در صورت لزوم تشکیل جلسات این چنینی، شخصا حضور پیدا می کنم و همراه اعضای کمیسیون ها نسبت به اتخاذ تدابیر صحیح اقدام می کنیم و نظارت کامل را بر این موضوع دارم البته دستگاه قضا نیز همراهی بسیار خوبی در این راستا دارد.

وی افزود: جهاد کشاورزی باید اشراف کامل و کافی به همه امور حوزه خود بویژه تغییر کاربری ها داشته باشد، نباید چشم خود را بر روی اعمال خلاف قانون ببندیم، ساخت و ساز غیرمجاز، موضوعی نیست که بتوان پنهانش کرد بنابراین لزوم نظارت بیشتر بر این امر بیش از پیش حس می شود.

استاندار البرز ادامه داد: کرج دیگر گنجایش جمعیت ندارد و اراضی این شهرستان از جمعیت و ساخت و ساز اشباع شده از این رو با ایجاد زیرساخت های لازم همچون درمانی و آموزشی و ورزشی، درصدد مانایی جمعیت در سایر شهرستان ها هستیم.

وی گفت: با تمام توان در مقابل ساخت و ساز غیرمجاز هستم و بر این باورم که باید زمین را به عنوان گنجینه ای ارزشمند برای مردم حفظ کنیم.

شهبازی افزود: در خصوص تامین اعتبارات لازم در خصوص اقدامات و پروژه های جهاد کشاورزی نهایت همراهی را خواهم داشت چراکه فعالیت های مهم و عامه پسندی در این سازمان صورت می گیرد که مهمترین آنها امنیت غذایی استان است.

وی گفت: تا زمانی که در این استان مهمان هستم با علاقه شخصی و عرق ویژه ای برای حراست از اقلیم ارزشمند البرز اقدام می کنم.

انتهای پیام/ 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/3892