printlogo


 آزادسازی ۱۷ هزار متر مربع اراضی زراعی فردیس
 آزادسازی ۱۷ هزار متر مربع اراضی زراعی فردیس
کد خبر: 3231
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس از آزادسازی ۱۷ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: صیانت از اراضی کشاورزی از جمله مهمترین وظایف و اولویت‌های جهاد کشاورزی است.
به گزارش رمزگشانیوز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها،  ۸ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در  اراضی کشاورزی مشکین دشت، به حالت اولیه برگردانده شد. 

«علیرضا بدری» افزود: به دستور دادستان شهرستان و به  همت  جهاد کشاورزی فردیس با همراهی عوامل انتظامی و شهرداری مشکین دشت ۸ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی مشکین دشت واقع در کوی سمیه، به شرح یک مورد بنا، یک مورد آلاچیق و ۸ مورد دیوارکشی و فنس‌کشی غیرمجاز، قلع و قمع شد.

 مدیر جهاد کشاورزی فردیس مساحت اراضی کشاورزی آزادسازی شده را ۱۷ هزار مترمربع (۱/۷ هکتار) اعلام کرد و گفت: صیانت از اراضی کشاورزی از جمله مهمترین وظایف و اولویت‌های جهاد کشاورزی است  و بر این اساس با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی قاطعانه برخورد می‌شود.‌

وی با اشاره به قانون «حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها»  یادآور شد: بر اساس قانون هرگونه  تغییر کاربری غیرمجاز توسط مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون، جرم محسوب شده و علاوه بر قلع و قمع بنا، به‌ پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به ‌قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده‌ است؛ محکوم و در صورت تکرار جرم، به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا 6 ماه محکوم می‌شوند.

بدری همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی، مراتب را از طریق سامانه 131 به اداره جهاد کشاورزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/3231