printlogo


انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان البرز تاسیس شد
انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان البرز تاسیس شد
کد خبر: 3229
انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان البرز با تصویب اساسنامه و برگزاری انتخابات هیات مدیره دوره اول، تاسیس شد.
به گزارش رمزگشانیوز «امیر فرشچی» در سخنان پیش از دستور جلسه انتخاب هیات موسس انجمن شرکت‌های دانش بنیان البرز که در سالن جلسات اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: باوجود همه مانورهایی که توسط دولت و دیگر سازمان‌ها در بحث حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان در سالیان گذشته مطرح شده، آنچنان که باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت ها درک نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون اتاق بازرگانی با تشکیل انجمن‌های متشکل از شرکت‌های دانش بنیان به عنوان صدای مطالبه‌گر این مجموعه‌ها مطرح است، گفت: به دنبال این هستیم که با تکیه بر فعالیت انجمن شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم این مطالبه‌گری را پررنگ‌تر کرده و راه مجموعه‌های دانش بنیان را هموار کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه خوشبختانه در دهه‌های اخیر اقدامات موثری برای مطالبه‌گری شرکت‌های دانش بنیان دنبال شده است، بیان کرد: در این راه مواردی مانند عدم تخصیص ارز، مسایل گمرکی و بروکراسی‌های دست و پاگیر دولتی از جمله مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش بنیان در سال های اخیر بوده که به دنبال حل آن هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در ادامه و در سایه فعالیت انجمن شرکت‌های دانش بنیان در البرز با ساز و کاری مشخص و مستقل در دل این مجموعه، دیگر مسائل موجود در مسیر توسعه این فعالیت‌ها حل شود.

در ادامه جلسه «علی سلیمانی» مدیر امور تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران نیز در ارتباط با اهمیت فعالیت انجمن شرکت‌های دانش بنیان گفت: در مفاد اساسنامه این انجمن‌ها تمامی موضوعات دیده شده و اهداف و فعالیت‌های آن با توجه به مواردی از جمله بهبود مستمر فضای کسب و کار نیز تعیین شده است.

وی با اشاره به تاسیس ۲۰۳ تشکل ملی در اتاق ایران در حوزه‌هایی از جمله نفت، پتروشیمی، خدمات کشاورزی، واردات و صادرات و صنعت افزود: تعداد تشکل‌های استانی نیز بالغ بر ۳۵۰ مورد است که انجمن شرکت‌های دانش بنیان البرز دوازدهمین تشکل است که در این خصوص شکل می‌گیرد.

به گفته سلیمانی محدوده و فعالیت انجمن‌های استانی در سراسر یک استان است و انجمن‌های استانی در هر شهرستان زیر مجموعه خود می‌توانند یک نماینده داشته باشند.

در بخشی دیگر از این نشست، «افشین کلاهی» رئیس مجمع تشکل‌های دانش بنیان ایران نیز توضیح داد: تمامی شرکت‌های عضو فناوری در انجمن شرکت‌های دانش بنیان عضو هستند تا بتوانند تعامل بیشتری داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت کار در انجمن شرکت‌های دانش بنیان گفت: در این قبیل انجمن‌ها که مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان هستند، در راستای مشارکت‌ها و تعاملات شرکت‌های عضو، اقدامات موثری پیش برده می‌شود.

کلاهی با اشاره به وجود تشکل‌های تخصصی در حوزه‌هایی مانند آی.سی.تی و یا تجهیزات دارویی در سطح کشور بیان کرد: این تشکل‌ها با شرکت‌های دانش بنیان در تعامل هستند.

لازم به توضیح است در پایان جلسه و پس از شمارش آرای مدیران شرکت‌های دانش بنیان البرز، به ترتیب آقایان امیر فرشچی، فائق زرافشان، بردیا فرزام فر، بیژن نصیری و شهریار ظهوری به عنوان ۵ عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش بنیان البرز انتخاب شدند.

همچنین مریم متینی‌زاده و علی میثاقی به ترتیب به عنوان دو عضو علی‌البدل اول و دوم این انجمن منتخب و معرفی شدند.

در ادامه و پس از شمارش آرا، محمد داود معتمدی و مسعود فاخری به ترتیب به عنوان بازرس اصلی و علی‌البدل انجمن مربوطه انتخاب شدند.

انتهای پیام/ 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/3229