printlogo


مهدی عسگری:
لزوم جابجایی ردیف بودجه‌ اعتبارات ورزشی به آموزش مجازی
لزوم جابجایی ردیف بودجه‌ اعتبارات ورزشی به آموزش مجازی
کد خبر: 3184
نماینده کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اختلالات شبکه شاد، خواستار تخصیص و جابجایی ردیف بودجه‌ی اعتبارات ورزشی، اردویی و غیره به آموزش مجازی شد تا امکان تحقق عدالت آموزشی برای آحاد جامعه فراهم شود.
به گزارش رمزگشانیوز «مهدی عسگری» در نشست با شورای مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: آموزش و پرورش مهمترین معادن را در دست دارد و باید در استحصال این معادن که همان دانش‌آموزان هستند تلاش و تدبیر حداکثری داشته باشد. ما نسبت به دانش آموزان به عنوان امانت‌های ارزشمندی که به سیستم تعلیم و تربیت سپرده شده، مسئول هستیم.

وی افزود: بودجه فعلی البرز حق این استان نیست. با توجه به تراکم بالای جمعیتی و ۵۰۰ هزار دانش آموز لازم است تدابیر و پیگیری‌های جدی در این زمینه صورت گیرد.

عسگری با بیان اینکه در شرایط کرونا موضوع آموزش سواد فضای‌ مجازی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند افزود: در فضای شبکه شاد، شاهد اختلالات زیادی هستیم و همین مشکلات باعث سوق دادن نوجوانان به سمت شبکه‌های اجتماعی غیر ایرانی شده است.

منتخب مردم البرز تاکید کرد: برخی خانواده‌ها علاوه بر نداشتن امکانات لازم برای دسترسی به آموزش مجازی با مشکل هزینه پرداخت شارژ اینترنت هم مواجه هستند. این مسئله در سطح کلان باید در وزارت آموزش و پرورش بررسی و برنامه‌ریزی در خصوص تخصیص و جابجایی ردیف بودجه‌ی اعتبارات ورزشی، اردویی، تغذیه و... که در حال حاضر امکان استفاده در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی ندارد انجام شود تا امکان تحقق عدالت آموزشی برای آحاد جامعه فراهم شود.

وی اظهار کرد: طی نشست‌ با وزیر آموزش و پرورش، بحث‌های استخدامی، تبدیل وضعیت‌ها، روش‌ها و محتوای آموزشی، وضعیت اردوگاه‌های استان، اهمیت بومی گزینی، کمبودهای جدی در حوزه سرانه‌های آموزشی و ورزشی با ارایه گزارش مبسوط مورد پیگیری قرار گرفته است.

عسگری در پایان گفت: باید توجه ویژه‌ای به انتخاب معلمان برای دروس مرتبط با مهارت‌های زندگی به سبب معلم ‌محور بودن آنان داشت.
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/3184