printlogo


هشدار رئیس پلیس فتا استان البرز
الزاماً رمز توسط مشتری وارد شود
الزاماً رمز توسط مشتری وارد شود
کد خبر: 3106
رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: الزام در وارد کردن رمز بانکی توسط مشتری می‌تواند امنیت اطلاعات کارت‌های بانکی هموطنان در استفاده از دستگاه‌های کارت خوان را بالا ببرد.
به گزارش رمزگشانیوز سرهنگ «محمد اقبالی» رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: با توجه به شرایط کرونایی به وجود آمده و درخواست استفاده از کارت‌های بانکی به‌جای پرداخت نقدی، شاهد افزایش کلاه‌برداری از طریق کارت‌های بانکی و سرقت اطلاعات مهم کاربران هستیم .

وی در ادامه گفت: نصب قطعات سخت‌افزاری اسکیمر بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان ازجمله شگردهای رایج در این ایام به شمار می‌رود، لذا خطر سرقت اطلاعات بانکی کاربران متصور است.

سرهنگ اقبالی افزود: اسکیمر قطعه‌ای سخت‌افزاری است که در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی در دستگاه‌های کارت‌خوان نصب‌شده و تمامی اطلاعات ذخیره‌شده در نوار مغناطیسی سیاه‌رنگ کارت‌های بانکی را به سرقت برده و به طرق مختلف در اختیار فرد مجرم قرار می‌دهد.

وی در توصیه به هم‌وطنان تأکید کرد: یکی از لازمه‌های حفظ امنیت اطلاعات بانکی، انجام عملیات بانکی توسط مشتری است؛ لذا هنگام از استفاده از دستگاه کارت‌خوان، سعی کنید رمز بانکی را خودتان وارد کرده و از در اختیار قرار دادن به دیگران جداً خودداری کنید.

این مقام مسئول با اشاره به کارت‌خوان‌های سیار گفت: هرچند امکان نصب اسکیمر بر روی همه دستگاه‌های کارت‌خوان وجود دارد ولی ازآنجایی ‌که کارت‌خوان‌های ثابت دارای جا و مکان ثابتی هستند لذا در صورت وجود هر نوع سوءاستفاده، امکان پیگیری موضوع وجود خواهد داشت. اما این موضوع در خصوص کارت‌خوان‌های سیار کمی متفاوت بوده و در صورت وقوع کلاه‌برداری پیگیری موضوع کمی سخت خواهد شد.

سرهنگ اقبالی در ادامه به وارد کردن رمز توسط مشتری اشاره و تأکید کرد: اگر همه هم‌وطنان عبارت «الزاماً رمز توسط مشتری وارد شود» را رعایت کنند حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه، امکان سوءاستفاده وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/3106