printlogo


 دسترسی ۹۸ درصد البرزی‌ها به آب آشامیدنی سالم
 دسترسی ۹۸ درصد البرزی‌ها به آب آشامیدنی سالم
کد خبر: 2991
معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه دو درصد از ساکنان استان از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت و سالم بی‌بهره هستند، ادامه داد:  این دو درصد شامل بخشی از روستاهای استان است که هنوز با شیوه قدیمی آب آشامیدنی خود را تامین می‌کند و شبکه و لوله گذاری انتقال آب  برای آنها انجام نشده است.
به گزارش رمزگشانیوز دکتر «سعید محمدی» در نشست خبری روز سه شنبه یکم مهرماه که در دانشگاه علوم پزشکی  البرز برگزار شد، با اشاره به نظارت شرکت آبفا و دانشگاه علوم پزشکی بر کیفیت آب آشامیدنی شهروندان اظهار کرد: ۹۸ درصد البرزنشینان به آب سالم و با کیفیت دسترسی دارند.

 وی با اشاره به اینکه دو درصد از ساکنان استان از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت و سالم بی‌بهره هستند، ادامه داد:  این دو درصد شامل بخشی از روستاهای استان است که هنوز با شیوه قدیمی آب آشامیدنی خود را تامین می‌کند و شبکه و لوله گذاری انتقال آب  برای آنها انجام نشده است.

این مسئول توضیح داد: البته بخشی از ساکنان مناطق حاشیه‌ای و محروم استان نیز به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

دکتر محمدی در ادامه با اشاره به ساماندهی وضعیت پسماندهای بیمارستانی در استان گفت: در حال حاضر تمامی بیمارستان‌های استان به دستگاه بی خطرساز زباله‌های عفونی و بیمارستانی مجهز هستند.

وی اضافه کرد: زباله‌ها قبل از انتقال از بیمارستان بی خطرسازی شده و سپس با خودروهای مخصوص به مرکز حلقه دره منتقل و در جایگاه‌های ویژه معدوم و دفن می‌شود.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/2991