printlogo


 قصه‌گوی برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی:
قرآن بزرگ‌ترین منبع قصه‌گویی مذهبی‌ است
قرآن بزرگ‌ترین منبع قصه‌گویی مذهبی‌ است
کد خبر: 2975
قصه‌گوی برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی در بخش مذهبی، خدا را اولین قصه‌گو و قرآن را بزرگترین منبع قصه‌گویی مذهبی معرفی کرد.
به گزارش رمزگشانیوز  «آسیه رحمتی» خداوند را بزرگترین قصه‌گو دانست و افزود: اولین و بزرگترین قصه‌گوی جهان هستی خداست که با قلم خلقت خود قصه‌ها را رقم زده و قصه‌های او در  بزرگ‌ترین کتاب آسمانی یعنی قرآن کریم گردآوری شده است.

این قصه‌گو هم‌چنین به بیان تاریخچه‌ی  قصه‌ها  پرداخت و گفت: جایگاه قصه‌ها در انتقال فرهنگ، آداب و رسوم و آیین‌های ملی، مذهبی، به تاریخچه‌ی کوتاهی از قصه و قصه‌گویی در ایران و امرار معاش نقالان و پرده‌خوانان بازمی گردد.

رحمتی در ادامه گفت: قصه‌های مذهبی گامی در جهت تربیت دینی مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان است. اگر چنانچه امروزه می‌بینیم که قصه‌های مذهبی جایگاه واقعی خود را ندارند و مخاطبان علاقه‌ای به این قبیل قصه‌ها نشان نمی‌دهند، نشان‌دهنده این است که ما به عنوان قصه‌گویان مذهبی کار خود را به درست انجام نداده‌‌ایم.

به کارگیری زبان محاوره‌ای مناسب برای قصه‌گویی مذهبی
وی لزوم به کارگیری زبان محاوره‌ای مناسب برای قصه‌گویی مذهبی را متذکر شد و در ادامه گفت: مخاطبان کودک و نوجوان معمولا نمی توانند با واژه‌های سخت و دشوار قصه‌های مذهبی ارتباط بگیرند و این وظیفه‌ی قصه‌گو است که این کلمات را ساده‌سازی کرده و با بازنویسی صحیح قصه‌ها آن‌ها را جذاب وقابل فهم کند.

قصه‌گوی برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی، ذهن کودکان را سرشار از تخیل دانست و گفت: کودکان به ویژه در سنین پایین‌تر  تخیلات ذهنی خود را واقعی می‌پندارند و از قصه‌گویان خواست از قدرت تخیل بچه‌ها در جهت تربیت مذهبی آنان استفاده کرده و  هنرمندانه قصه‌های مذهبی را بدون برهم زدن چارچوب حقیقی قصه با تخیل کودکانه بیامیزند.

این روایت‌گر قصه‌های مذهبی در پایان سخنانش گفت: راه‌کارهای مختلفی برای جذابیت بیشتر قصه‌های مذهبی از جمله  داشتن لحن و زبان بدن مناسب با قصه، علاقه‌مندی به قصه، مطالعه دقیق قصه، بازنویسی و ساده‌نویسی قصه، تکرار و تمرین قصه با لحن مناسب قصه‌گویی، وجود دارد.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/2975