printlogo


معتادین متجاهر در البرز ساماندهی می‌شوند
معتادین متجاهر در البرز ساماندهی می‌شوند
کد خبر: 2905
مدیر کل بهزیستی البرز ساماندهی معتادین متهاجر این استان را یک طرح فرابخشی دانست که نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی است.
به گزارش رمزگشانیوز «اسدالله حیدری» درباره ساماندهی معتادین متجاهر در البرز گفت: پیرو مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور چندین دستگاه از جمله بهزیستی، ستادهماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی، دادگستری و علوم پزشکی ملزم به اجرای طرح ساماندهی معتادین متجاهر شده‌اند.

وی در ادامه گفت: در اختیار گذاشتن کمپ‌ها و تأمین مکان و تجهیزات خوابگاهی برای اجرای این طرح یکی از وظایفی است که در این دستورالعمل برای بهزیستی تعریف شده است که طی جلسات گذشته این امکان را فراهم کرده‌ایم.

مدیر کل بهزیستی البرز با تاکید بر اینکه ساماندهی معتادین متجاهر یک طرح فرابخشی است، گفت: نیاز است که همه دستگاه‌های اجرایی که برایشان نقش و وظیفه‌ای تعیین شده پای کار باشند و بهزیستی به تنهایی قادر به انجام این امر نخواهد بود و در غیر اینصورت ساماندهی نتیجه‌ای نخواهد داشت و در وهله دوم نیاز است بودجه و اعتبار لازم برای اجرای این طرح هم دیده شود.

در این جلسه که با حضور دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی البرز، دکتر علیجانی دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، عباسی‌زاده معاون پیشگیری بهزیستی و محمدی معاون ستاد مبارزه بامواد مخدر برگزار شد، مقرر گردید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اعتبارات تخصیص یافته را در قالب تفاهم نامه همکاری با کمپ‌های ترک اعتیاد جهت قرنطینه اولیه در اختیار آنها قرار دهد. همچنین در این جلسه برای ساماندهی معتادین متجاهر و کارتن خواب (بانوان) هم تمهیداتی اندیشیده شد.

 در پایان مقرر شد اداره کل علوم پزشکی کادر و تجهیزات پزشکی مورد نیاز جهت آزمایش ویروس کرونای افراد، قبل از ساماندهی را تأمین کند تا در صورت منفی بودن آزمایش، در کمپ های معرفی شده ی بهزیستی اسکان یابند.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/2905