اینستاگرام و فیسبوک، برنامههایی جدی برای رقابت با تیکتاک دارند و عرضه قابلیت جدید Reels با عملکردی شبیه به سرویس رقیب، یکی از اقدامات مهم این دو خواهرخوانده در این راستا است.
به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از زومیت؛
اینستاگرام قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد که احتمالا رقابت بین بازیگران بزرگ دنیای شبکههای اجتماعی را بسیار جدیتر میکند. قابلیتی که بهنام Reels معرفی شد، در دسترس کاربران اینستاگرام در ۵۰ کشور جهان قرار میگیرد و روی ساخت ویدیوهای کوتاه سرگرمکننده شبیه تیکتاک متمرکز است.
تیکتاک اکنون در وضعیت مناسبی قرار ندارد و خطر تحریم یا اجبار به فروش به یک شرکت آمریکایی آنها را تهدید میکند. در این میان اینستاگرام با عرضه قابلیتی کاملا شبیه به اپلیکیشن رقیب، میلیونها کاربر آن را نشانه رفته است.
قابلیت جدید Reels در اینستاگرام با استوری در این شبکه اجتماعی تفاوت دارد. در قابلیت جدید، کاربران در محدودیتی ۱۵ ثانیهای و با استفاده از انواع ابزارهای خلاقانه میتوانند کلیپهای کوتاه ویدیویی تولید کنند. البته میتوان با ترکیب همین کلیپهای کوتاه، ویدیوهای بلندتر هم تولید کرد.
بهعلاوه، ابزارهای جدید متمرکز بر تولید محتوای خلاقانه هم در اختیار کاربران قرار میگیرد. همچنین در بخش Explore نیز گزینهای برای نمایش بهتر کلیپها در نظر گرفته میشود.
اینستاگرام قابلیت جدید Reels را اینگونه توضیح میدهد: «ریلز شما را دعوت میکند تا ویدیوهای جذاب و سرگرمکننده بسازید و آنها را با دوستان خود یا هر کاربر دیگر در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. کلیپهای کوتاه و ویدیوهای شامل چندین کلیپ ۱۵ ثانیه بسازید و از قابلیتهای صدا و جلوههای خاص و ابزارهای ویرایش خلاقانه استفاده کنید. میتوانید ویدیوهای ریلز را در فید با دوستانتان به اشتراک بگذارید و اگر حساب کاربری عمومی دارید، در بخش جدیدی در تب Explore آن را به جامعه اینستاگرام نشان دهید.
بخش Reels در Explore این امکان را برای شما فراهم میکند که یک تولیدکننده محتوا شوید و مخاطبان جدیدی در سطح جهانی پیدا کنید».
قابلیت Reels بهصورت یک گزینهی جدید درکنار Story در دوربین اینستاگرام در دسترس قرار میگیرد.
همانطور که گفته شد، کلیپهای ریلز مانند دیگر محتوای منتشر شده در اینستاگرام بسته به عمومی یا خصوصی بودن حساب کاربری، برای مخاطبان مشخصی نمایش داده میشوند. البته در تب Explore بخشی مخصوص آنها در نظر گرفته شده است تا تولیدکنندهها با سرعت بیشتری موفق به جذب مخاطب شوند.
سخنگوی اینستاگرام دربارهی شباهت ریلز به تیکتاک میگوید تیکتاک در به شهرت رساندن فرمت جدید ساخت ویدئو نقشی جدی داشت. او میگوید شبکه اجتماعی رقیب بهخوبی توانست این نوع از محتوا را محبوب کند، اما درنهایت محصولات دو شرکت در بخشهایی با هم تفاوت دارند. همچنین او اعتقاد دارد بخش استوری اینستاگرام با تمرکز روی ماهیت اجتماعی محتوا و بخش ریلز برای ارائه تجربههای سرگرمکننده توسعه یافته است.
ریلز در حالحاضر برای کاربران ۵۰ کشور جهان در اندروید و iOS در دسترس قرار دارد. اینستاگرام میگوید قابلیت هنوز در مراحل آزمایشی است و احتمالا در آینده تغییر هم خواهد کرد.
انتهای پیام/