printlogo


تا سیزدهم محرم؛
ورود به کربلا ممنوع شد
ورود به کربلا ممنوع شد
کد خبر: 2381
مسئولان شهرداری کربلا امروز (یکشنبه) اعلام کردند که با توجه به بحران شیوع «ویروس کرونا» و به منظور جلوگیری از انتشار گسترده آن، ممنوعیت ورود به این استان تا 13 محرم، تمدید می‌شود.
به گزارش رمزگشانیوز؛  استاندار و رئیس کمیته بحران استان کربلا در تصمیمی ممنوعیت ورود به شهر کربلا برای مسافران و زائران را تا ۱۳ محرم تمدید کرد.

« نصیف الخطابی» در گفت و گویی با رسانه‌های عراقی اعلام کرد که این تصمیم بر اساس فتوای آیت الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی دینی عراق و در راستای حفظ جان و ایمنی شهروندان به ویژه با شدت گرفتن ابتلا به ویروس کرونا در عراق اجرایی شده است.

مقام‌های شهرهای مذهبی کربلا و نجف چهارشنبه هفته گذشته (۸ مرداد) به منظور پیشگیری و جلوگیری از گسترش همه‌گیری ویروس کرونا در تعطیلات عید قربان، مقررات ممنوعیت رفت و آمد در این استان‌ها اعمال کردند.

بر این اساس از چهارشنبه هفته گذشته ورود به این استان‌ها ممنوع اعلام و همه مسیرهای آنها برای جلوگیری از ورود مسافران و زائران بسته شد.


آمار ابتلا به کرونا در عراق از تعطیلات عید فطر به بعد رشد فزاینده‌ای گرفته و از حدود ۱۰۰ مورد روزانه اکنون به نزدیک سه هزار مورد افزایش یافته است.

بر پایه تازه‌ترین آمار وزرات بهداشت عراق، تاکنون ۱۲۶هزار و ۷۰۴ مورد ابتلا، ۴ هزار و ۸۰۵ نفر فوت شده و۸۹ هزار و ۲۷۵ مورد بهبود یافته از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/2381