printlogo


برنامه درسی آموزش‌زده و غیرمهارتی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش است
برنامه درسی آموزش‌زده و غیرمهارتی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش است
کد خبر: 22263
وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به آغاز دهه دوم فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای کامل سند تحول بنیادین را مهم‌ترین مسیر تقویت انسجام اجتماعی دانست و گفت: برنامه درسی نخستین محور نیازمند تحول است چراکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش‌ و پرورش، برنامه درسی آموزش‌زده، غیرمهارتی و کم‌توجه به موقعیت‌های تربیتی است.
آموزش وپرورش- رمزگشانیوز؛ وزارت آموزش و پرورش نوشت: علیرضا کاظمی در آیین چهلمین سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، این شورا را «راهبر اصلی حوزه علم و فرهنگ کشور» دانست و افزود: عدالت و نصیب برابر آموزشی از دیگر محورهای مهم در این زمینه است، بی‌توجهی به عدالت آموزشی، در بعد کمی و کیفی، می‌تواند به تشدید شکاف‌های اجتماعی و طبقاتی منجر شود و این مسئله باید در کانون سیاست‌گذاری‌های کلان قرار گیرد.
وی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین، گفت: تربیت انسان‌های مؤمن، مسئولیت‌پذیر، متعهد و ولایت‌مدار به‌ روشنی در اهداف این سند دیده شده است، اما پرسش اساسی این است که تا چه اندازه در تحقق کارکردهای انسجام‌بخش آن موفق بوده‌ایم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محور «انسجام اجتماعی» به‌عنوان اولویت دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: انسجام اجتماعی در لایه‌های مختلفی قابل تعریف است که مهم‌ترین آن، لایه حکمرانی است؛ لایه‌ای که بر پایبندی به اصول، اسناد بالادستی، سیاست‌ها و حرکت منسجم نظام جمهوری اسلامی در افق آینده استوار است.
کاظمی با تأکید بر نقش آموزش‌وپرورش در تحقق این انسجام، افزود: از نخستین روز مسئولیت، اعلام کردم که مسیر وزارت آموزش‌وپرورش را با محوریت سند تحول بنیادین و نقشه راه آن ادامه خواهم داد و امروز نیز تمام همّ و غم ما اجرای این سند جامع، راهبردی و ارزشمند در نظام تعلیم و تربیت است.
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی کشور، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل تنوع قومی، زبانی، مذهبی و جغرافیایی، بیش از بسیاری از کشورها نیازمند تعمیق باورها، هنجارها و ارزش‌های مشترک است تا انسجام اجتماعی خود را حفظ کند؛ در عین حال، دشمنان نظام از همین تنوع برای ایجاد شکاف‌های اجتماعی، هویتی و نسلی بهره می‌برند.
کاظمی خاطرنشان کرد: اگر به نقش نظام تعلیم و تربیت در انسجام اجتماعی بنگریم، درمی‌یابیم که این نظام در سه حوزه هویتی، اجتماعی و شناختی نقشی بی‌بدیل دارد، چرا که زیرساخت شکل‌گیری باورها و هویت ملی در مدرسه و آموزش‌وپرورش بنا می‌شود.
بر اساس این گزارش، در مراسم چهلمین سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای فرهنگستان علوم کشور با اهدای لوح تقدیر از علیرضا کاظمی وزیر آموزش‌وپرورش، به پاس تلاش‌ها و خدمات وی در حوزه تعلیم و تربیت قدردانی کردند. 









 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/22263