printlogo


استرداد پانزدهمین متهم به همت پلیس بین‌الملل ناجا؛
کلاهبردار میلیاردی به کشور بازگردانده شد
کلاهبردار میلیاردی به کشور بازگردانده شد
کد خبر: 2007
جانشین رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از استرداد یک کلاهبردار ۶۰۰ میلیارد تومانی به کشور به جرم خیانت در امانت و پولشویی خبر داد.
به گزارش رمزگشانیوز؛ «سردار کاظم مجتبایی» در تشریح این خبر افزود: شب گذشته متهمی به جرم کلاهبرداری، خیانت در امانت و پولشویی از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشور بازگردانده شد که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از یک شرکت دولتی کلاهبرداری کرده بود.

وی با بیان اینکه رقم کلاهبرداری متهم مذکور حدود 120 میلیون درهم معادل ۶۰۰ میلیارد تومان است که از یکی از شرکت‌های دولتی کلاهبرداری کرده است، گفت: با این پول ها، اقدام به ساخت و ساز در کشورهای دیگر  کرده و به نوعی پولشویی هم مرتکب شده است.

وی توضیح داد: این متهم صرافی داشته و قرار بود فعالیت‌هایی برای یک شرکت دولتی انجام دهد اما در ادامه مسیر، مرتکب خیانت شده و پول‌ها را به حساب شخصی خود منتقل کرده و در نهایت متواری می‌شود.

سردار مجتبایی افزود: این متهم بیش از چهار سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل ناجا بوده و با درخواست اعلان قرمز از اینترپل جهانی، فرآیند تعقیب و تلاش برای دستگیری وی آغاز شد.

وی با بیان اینکه متهم طی این چند سال به چهار الی پنج کشور اروپایی و آسیایی سفر کرده و در تلاش بوده به شکل‌های مختلف دستگیر نشود، ادامه داد: با توان، هوشمندی، اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی‌های دیپلماسی پلیس بین‌الملل ناجا با سازمان اینترپل جهانی و پلیس اینترپل سایر کشورها، بالاخره تعقیب متهم به نتیجه رسید و نامبرده شب گذشته به کشور بازگردانده شد.

جانشین رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه استرداد مجرمان در بیرون از مرزها با داخل کشور متفاوت است، خاطرنشان کرد: افرادی که برای استرداد مجرمان به خارج از کشور اعزام می‌شوند باید علاوه بر ورزیدگی ذهنی و جسمی، به روابط، حقوق و زبان بین‌الملل مسلط باشند.

جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا یادآور شد: در هر حال، این فرد پانزدهمین متهمی است که از ابتدای سال تاکنون به همت این پلیس و البته با هماهنگی دستگاه قضا به کشور مسترد شده و باید بگویم استرداد متهمان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است.

سردار مجتبایی تاکید کرد: عملیات محور شدن ماموریت ها و فعالیت های پلیس بین الملل ناجا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/2007