printlogo


در همایش اقتصادی چالش‌ها و رویکردهای نوین برندها و صنعت نساجی و پوشاک انجام شد
برگزاری پنل تخصصی تشریح فرصت‌ها و تهدیدها در صنعت نساجی و پوشاک
 برگزاری پنل تخصصی تشریح فرصت‌ها و تهدیدها در صنعت نساجی و پوشاک
کد خبر: 18642
پنل تخصصی گفت‌وگو محوری در جریان همایش اقتصادی چالش‌ها و رویکردهای نوین برندها، صنعت خرده‌فروشی و مراکز خرید در حوزه نساجی و پوشاک برگزار شد و در آن سخنرانان مختلف چالش‌ها و فرصت‌های این صنعت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
البرز- رمزگشانیوز؛ بهروز خیری، فعال صنعت پوشاک و مدیر کارخانه «جامه پوش‌آرا»، با اشاره به مشکلات و چالش‌های این صنعت بیان کرد: در این صنعت به عنوان بخشی از آخرین حلقه زنجیره تامین، با چالش‌های زیادی مواجه‌ایم. علاوه بر مشکلات در تولید محصولات استاندارد از سوی تامین‌کنندگان، مسائل تأمین مواداولیه به ویژه پارچه، ما را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
وی افزود: برای پیشبرد تولیدات، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم و به طور معمول شش تا هشت ماه قبل از شروع تولید، سفارشات خود را ثبت می‌کنیم. در حال حاضر تورم، افزایش نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم می‌تواند باعث شود که نتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم و مجبور به خروج از این رقابت شویم.
خیری تاکید کرد: اگر شرایط تغییر کند و نرخ بهره کاهش یابد، تسهیلات به فعالان صنعت نساجی و پوشاک ارائه شود و ناترازی‌های انرژی رفع شود، می‌توانیم به رقابت در بازارهای خارجی ادامه دهیم.
وی در ادامه گفت: اگر کسب‌وکارهای کوچک به سمت صنعتی‌شدن پیش نروند، به اجبار از مدار تولید خارج خواهند شد. در حال حاضر، بهره‌برداری از هوش مصنوعی در صنعت پوشاک ضروری است.

هوش مصنوعی و بلاک‌چین ابزارهای نوین در صنعت پوشاک
سهراب رحیمی، مدرس و فعال حوزه پوشاک نیز در این پنل گفت‌وگو محور به پتانسیل هوش مصنوعی و بلاک‌چین در صنعت پوشاک اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ایران در زمینه هوش مصنوعی پیشرفت‌های خوبی داشته است، سوال اینجاست که آیا این تکنولوژی‌ها می‌توانند در صنعت پوشاک کاربردی باشند؟
وی ادامه داد: ما در ایران تولیدکنندگان خوبی داریم که در صورت راهبری مناسب می‌توانند در بازارهای منطقه‌ای همچون عمان بدرخشند. باید به دنبال فرصت‌ها باشیم و از آنها بهره‌برداری کنیم.
رحیمی همچنین بر اهمیت مدیریت فروش در صنعت پوشاک تأکید کرد و گفت: مدیریت فروش در صنعت پوشاک و نساجی باید به‌ طور دقیق و مبتنی بر نیاز بازار انجام شود.

لزوم واردات آزاد و ارتقای کیفیت تولید
سیدجلال حسینی‌خواه، عضو انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز و مدیرعامل مارال چرم نیز در بخشی از گفت‌وگوهای انجام شده در این پنل به نگرانی‌های خود در خصوص ورود برندهای خارجی به بازار ایران اشاره کرد و گفت: ما به ورود برندهای خارجی خوش‌بین نیستیم، اما معتقدیم که واردات آزاد باید صورت گیرد تا الگویی برای پیشرفت صنعت پوشاک داشته باشیم.
وی افزود: ما نمی‌توانیم مانند کشورهای اروپایی به دنبال واردات کالاهای با کیفیت باشیم، اما با این حال واردات می‌تواند به بهبود کیفیت و رقابت‌پذیری تولیدات داخلی کمک کند.
حسینی‌خواه همچنین از تولیدکنندگان خواست که برای ورود به بازارهای بین‌المللی به دنبال افزایش کیفیت و نوآوری در تولیدات خود باشند.

اهمیت تکنولوژی و باز شدن درهای واردات
در بخش دیگری مصطفی طهماسبی، مدیر ارشد توسعه فروش آفلاین دیجی‌پی، درباره چالش‌های صنعت نساجی و پوشاک در ایران صحبت کرد و گفت: ما با یک اقتصاد بیمار روبه‌رو هستیم که تحت تأثیر قوانین و مقررات دستوری است. این مشکلات در بسیاری از صنایع از جمله خودرو و لوازم خانگی مشاهده می‌شود.
وی تاکید کرد: باز شدن درهای کشور به روی واردات می‌تواند فرصت‌هایی برای تولیدکنندگان نساجی و پوشاک ایجاد کند اما در عین حال تهدیدهایی نیز وجود دارد که باید به آنها توجه شود.
طهماسبی در پایان گفت: تکنولوژی می‌تواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد هر چند که نیاز به پشتوانه مالی دارد اما در نهایت ریسک‌های تولید را کاهش می‌دهد.

قدردانی از مسئولان و برگزارکنندگان همایش
در پایان همایش، از مسئولان حامی برگزاری این همایش از جمله یداله مالمیر، نایب رئیس اتاق بازرگانی البرز و رئیس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان، سید محمدباقر رضوی‌ تقوی رئیس کمیسیون صنعت‌ومعدن اتاق بازرگانی البرز، احمد غلامی دبیرکل و داود داودی، رئیس حوزه ریاست و مدیر روابط‌عمومی این پارلمان بخش خصوصی تجلیل شد. همچنین از امیر نوری و رامین خانی به عنوان برگزارکنندگان این همایش تقدیر به عمل آمد.










 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/18642