printlogo


بخشدار مرکزی ساوجبلاغ اعلام کرد؛
«فشند» میزبان جشنواره گیلاس
«فشند» میزبان جشنواره گیلاس
کد خبر: 1828
بخشدار مرکزی ساوجبلاغ خبر داد: دومین جشنواره گیلاس با هدف شناساندن پتانسیل‌های منطقه در یکی از باغ‌های گیلاس روستای فشند در جوار شهر جدید هشتگرد برگزار می‌شود.
به گزارش رمزگشا  سپهر سجادی با اشاره به اینکه هدف اصلی برگزاری این جشنواره توسعه گردشگری است اظهار کرد: این هدف، نیازمند همکاری همه سلایق و مدیران است که می‌کوشیم از همه ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم تا این بخش به توسعه برسد.

وی روستاهای ساوجبلاغ را دارای توان گردشگری بسیار خوبی دانست و تاکید کرد: با شکوفایی استعدادهای این بخش، همه طبقات و اقشار مردم می‌توانند از طبیعت این منطقه که یک موهبت الهی است بهره‌مند شوند.

سجادی با بیان اینکه مردم فعال فشند شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر برای برپایی این مراسم تلاش می‌کنند تا میزبان شایسته‌ای برای میهمانان شهرهای مختلف باشیم، افزود: امیدواریم در این جشنواره بتوانیم توانمندی‌های این منطقه را برجسته سازیم و تعامل فرهنگی مناسبی بین مردم ساوجبلاغ و دیگر شهرهای استان و ایران ایجاد نماییم.

وی یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره گیلاس را شناساندن این نماد در سطح منطقه عنوان کرد و گفت: امیدواریم در آینده گیلاس به عنوان نماد روستای فشند ثبت شود.

این مسئول با بیان اینکه ساوجبلاغ رکورددار محصول گیلاس در استان البرز است، تصریح کرد: در این شهرستان بیش از 17 هزار تن گیلاس برداشت می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برداشت گیلاس تا اواخر تیرماه ادامه دارد، افزود: جشنواره گیلاس از 29 خرداد تا 7 تیر در روستای فشند در جوار شهرجدید هشتگرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/1828