printlogo


عرضه تولیدات صنایع‌دستی در کاروانسرای شاه‌عباسی کرج
عرضه تولیدات صنایع‌دستی در کاروانسرای شاه‌عباسی کرج
کد خبر: 1745
نمایشگاه صنایع دستی با حضور 60 هنرمند البرزی تا 25 خرداد در کاروانسرای شاه عباسی برپا خواهد بود.
به گزارش رمزگشا نیوز از کرج، علی عبادی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در کاروانسرای شاه عباسی کرج گفت: به مناسبت بیستم خردادماه روز جهانی صنایع دستی این نمایشگاه دایر شده و در برگزاری آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر ستاد مقابله با کرونا استان و همچنین دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت میراث فرهنگی لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از شیوع کرونا و اعمال تعطیلی‌های بسیاری از کسب و کارها در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع دستی و گردشگری دچار آسیب شدند، گفت: هنرمندان صنایع دستی آسیب‌های هنگفتی را متحمل شدند زیرا بازار شب عید و یا شرکت در نمایشگاه‌ها را برای فروش تولیدات صنایع دستی خود از دست دادند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز افزود: ۵۰ تا ۶۰ هنرمند البرزی از حوزه‌های مختلف در نمایشگاه صنایع دستی کاروانسرای شاه عباسی کرج حضور دارند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حیاط مجموعه کاروانسرای شاه عباسی حدود ۲۶ حجره وجود دارد که در اختیار تعدادی از هنرمندان البرزی است، جمعی دیگر از هنرمندان نیز در حیاط این مجموعه به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

عبادی با اشاره به اینکه از ۲۹۵ رشته مصوب صنایع دستی بالغ بر ۷۰ رشته در البرز فعال است، گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده یک رشته خاص هنری که تنها مختص البرز باشد به آن شکل در این استان شناسایی نشده اما یک طرح خاص بافت گلیم داریم که تنها مختص طالقان است.

وی در خصوص احداث بازارچه‌های دائمی صنایع دستی نیز توضیح داد: پیگیر اختصاص زمین دولتی برای ایجاد این مهم هستیم، از طرفی این نوید را به شهروندان البرز می‌دهیم که تا یک ماه و نیم آینده یک نمایشگاه صنایع دستی تحت نظارت مجموعه میراث فرهنگی البرز در طبقه همکف این اداره کل راه اندازی شود، محل برپایی این نمایشگاه در گذشته نمایشگاه ماشین بوده است.

*نمایشگاه صنایع دستی کاروانسرای شاه عباسی کرج در بازه زمانی ۱۹ الی ۲۵ خردادماه همه روزه از ساعت پنج بعدازظهر تا ۱۰ شب آماده بازدید عموم است، تولیدات صنایع دستی هنرمندان البرزی مانند گلیم، سفال، معرق، چوب و غیره در این نمایشگاه نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام/
منبع: مهر
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/1745