printlogo


تاکید ایران و آذربایجان بر پیگیری و توسعه پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی
تاکید ایران و آذربایجان بر پیگیری و توسعه پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی
کد خبر: 17373
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر تشکیل کارگروه مشترک دو کشور با هدف پیگیری و شتاب‌بخشی به همکاری های دوجانبه در توسعه پروژه‌های مشترک انرژی تاکید کردند.
نفت و انرژی- رمزگشانیوز؛ وزارت نفت نوشت: محسن پاک‌نژاد بعدازظهر سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ در دیدار با شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه دو کشور اشتراک‌های تمدنی، تاریخی و ملی زیادی دارند که این موضوع سبب نزدیکی دو ملت می‌شود، افزود: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همسایگان اولویت ویژه‌ای دارند و در این میان جایگاه جمهوری آذربایجان هم خاص است از این رو امیدوارم در دولت چهاردهم شاهد ارتقا همکاری‌های دو کشور باشیم.
وی با بیان اینکه حوزه نفت و انرژی یکی از محورهای توسعه روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان است، گفت: در این زمینه از هرگونه ابتکارهای پیشنهادی جمهوری آذربایجان برای ارتقای سطح همکاری‌ها استقبال می‌کنیم. توسعه و افزایش همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی ضروری و نیازمند زیرساخت‌های لازم است.
وزیر نفت با تأکید بر تشکیل کارگروه مشترک دو کشور با هدف شتاب‌بخشی به توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی، معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت را مسئول پیگیری تشکیل و فعالیت در این کارگروه کرد.
در ادامه این دیدار معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان ضمن تبریک به وزیر نفت بابت تصدی این وزارتخانه گفت: اکنون روابط گسترده‌ای بین ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد که مبتنی به ریشه‌های قدیمی است و هدف سفر ما به ایران مرور روابط دوکشور و مذاکره درباره اجرای پروژه‌های آینده است.
شاهین مصطفی‌یف با اشاره به دیدار روز گذشته(دوشنبه) خود با مسعود پزشکیان رئیس جمهوری افزود: ایشان علاقه‌مند توسعه روابط ایران با جمهوری آذربایجان است، همچنین الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان به روابط متقابل با ایران اهمیت زیادی قائل است و پایبندی خود را برای اجرای پروژه‌های در حال اجرا و آینده اعلام کرده است.
وی همچنین از تشکیل کارگروه مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان برای پیگیری و توسعه پروژه‌های دوجانبه استقبال کرد.









 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/17373