printlogo


جلسه دادگاه اکبر طبری برگزار شد؛
از فراری دادن متهمان کلان اقتصادی تا جعل سند
از فراری دادن متهمان کلان اقتصادی تا جعل سند
کد خبر: 1716
صبح امروز دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و ۲۱ متهم دیگر در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

به گزارش رمزگشا نیوز، بر اساس اخباری که از این دادگاه منتشر شده، رسول قهرمانی نماینده دادستان که در حال قرائت کیفرخواست و شمردن اتهامات اکبر طبری است، گفت: اتهام پنجم، دریافت رشوه از آقای جلیل سبحانی بالغ بر یکصد و پنجاه میلیون ریال شامل هزینه های تهیه و نصب کمد در واحد 313 مجتمع سامان و هم چنین اموال و اقلام موجود در واحد اپارتمانی مذکور به شرح لیست تنظیم شده توسط مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه است.

وی افزود: اتهام ششم پولشویی از طریق انتقال دو واحد آپارتمان واقع در برج رومان به نام فرهاد مشایخ. اتهام هفتم پولشویی از طریق انتقال ویلای دریافتی از آقای مصطفی نیاز آذری به شرح فوق بنام خانم حکیمه شیرمحمدی همسر او.

قهرمانی تصریح کرد: اتهام هشتم جعل اسناد رسمی در 5 فقره  وکالت نامه و عزل وکیل تنظیمی در دفترخانه 718 تهران و  اتهام نهم، استفاده از همین اسناد مجعول از دیگر اتهامات مطروحه در پرونده است.

در تصاویر منتشره از دادگاه، چهره بیژن قاسم زاده بازپرسی که با صدور دستور فیلتر تلگرام شهرت بیشتری پیدا کرد هم دیده می‌شود.

اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه 9 مهرماه سال 98 درپاسخ به سوالی در باره صحت و سقم و علت  بازداشت بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه که در فیلترینگ تلگرام نقش داشته است، گفت: موضوعات را نباید پیوند دهیم. کسی ممکن است هزاران اقدام خوب داشته باشد و ما آن را ارج می نهیم اما اگر خطایی مرتکب شود  حتما به خطا و اتهام او باید رسیدگی شود. این موضوع ربطی به اینکه  قبلا چه احکامی ایشان صادر کرده است ندارد. در پرونده‌ای که قبلا مورد بحث شده درارتباط با پیگیری عناصری که در داخل قوه قضاییه تحت تعقیب قرار گرفتند، دو نفر از قضات  که یکی از قضات شاغل و یکی هم‌اخیرا بازنشسته شده بود تا امروز بازداشت  شده‌اند.

اسماعیلی افزود: پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و با تکمیل تحقیقات ممکن است افراد دیگری هم تحت تعقیب قرار گیرند.

وی درباره علت بازداشت او گفت: این موضوع به پرونده خاصی که قبلا بحث شده بود مرتبط است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا اخبار مختلفی درباره اعترافات «اکبر طبری» منتشر می‌شود که شامل اتهاماتی علیه برخی مسئولان قوه قضاییه است، بفرمایید آیا این اخبار صحت دارد و پرونده طبری به کجا رسید؟ گفت: ما در این پرونده نیز مانند سایر پرونده‌ها به لحاظ ملاحظات قانونی اطلاع رسانی را از محتوای پرونده انجام ندادیم، منتها از این خلا ایجاد شده برخی سوءاستفاده کردند و موضوعاتی را به عنوان اعترافات متهم یا متهمان این پرونده منتشر کردند که این موضوعات و این اعترافات ادعایی مورد تایید ما نیست.
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/1716