printlogo


تمهیدات پلیس راه البرز برای بازگشایی مدارس حاشیه جاده‌های استان
تمهیدات پلیس راه البرز برای بازگشایی مدارس حاشیه جاده‌های استان
کد خبر: 16983
رئیس پلیس راه البرز از اتخاذ تمهیدات ویژه برای رفت وآمد ایمن دانش‌آموزان مدارس حاشیه جاده‌های این استان در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.
البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ پیمان کرمی اظهار کرد: طبق مصوبات شورای ترافیک البرز، ایمن‌سازی و آرام‌سازی کامل مدارس در حوزه شهری به شهرداری‌ها، نقاط حاشیه جاده به راهداری و نقاط روستایی نیز بر عهده دهیاران بوده که در این زمینه اقدامات پیشنهادی اجرا شده است.
وی اضافه کرد: طرح تامینی پلیس برای سلامت دانش‌آموزان به‌ویژه مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی با ارائه آموزش به دانش‌آموزان همراه است و مقرر شده تیم‌های گشت پلیس راه استان البرز از زمان آغاز سال تحصیلی و در ساعت‌های پایانی فعالیت مدارس در نزدیک مدارس حاشیه راه‌ها حضور یابند تا عبور و مرور دانش‌آموزان با ایمنی کامل انجام شود.
کرمی افزود: مقرر شده که دهیاران برای مدارس روستایی نصب علائم اخباری و اخطاری و آشکارسازی معابر را انجام دهند. همچنین والدین دانش‌آموزان از سرویس‌هایی که مورد تایید آموزش و پرورش است برای جابه‌جایی فرزندان خود استفاده کنند.
وی از والدین دانش‌آموزان و مدیران و معلمان مدارس خواست تا آموزش‌های لازم و مورد نیاز برای عبور ایمن از جاده‌ها را به فرزندان خود بیاموزند.
رئیس پلیس راه البرز بیان کرد: ماموران پلیس راه با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز و منجر به ناامنی جاده‌های منتهی به مدارس شوند، برخورد قانونی می‌کنند.
وی گفت:رعایت مقررات به‌ویژه در جاده‌های ۲ طرفه فرعی و روستایی در مسیرهایی که مدارس واقع شده‌اند، بسیار ضروری است و رانندگان باید به این مهم توجه لازم داشته باشند.
رئیس پلیس راه البرز تاکید کرد: جابه جایی دانش آموزان بویژه در مناطق روستایی با خودروهای باری مانند وانت ممنوع بوده و در صورت مشاهده با جدیت برخورد می‌شود.
کرمی یادآور شد: همچنین راکبان موتورسیکلت چنانچه قصد سوار کردن دانش آموزان را دارند باید علاوه بر سنجش ظرفیت مشخص شده ازکلاه ایمنی استفاده شود.








 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/16983