printlogo


الزام پرداخت مبالغ فطریه به مؤسسات معتبر
الزام پرداخت مبالغ فطریه به مؤسسات معتبر
کد خبر: 14877
رئیس پلیس فتا البرز از کاربران خواست چنانچه قصد پرداخت فطریه و کفاره روزه خود در بستر فضای مجازی یا از طریق مؤسسه‌های خیریه را دارند، نسبت به اصالت آنها اطمینان و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند.
البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: در این شرایط سوءاستفاده کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران را دارند تا از حساب‌های آنها برداشت غیرمجاز کنند.
هموطنان برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط رسانه‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات خودداری کنند.
وی اضافه کرد: افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.
جلیلیان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغ وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.
رئیس پلیس فتا البرز یادآور شد: کاربران به ویژه در فضای مجازی چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.
وی تأکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.







 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/14877