شرکت متا از تغییراتی اساسی در سیاستهایش درباره محتوای تولیدشده دیجیتالی و تغییریافته، خبر داد. این شرکت محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی و دیجیتالی را برچسب میزند.
فناوری- رمزگشانیوز؛ مهر به نقل از رویترز نوشت: حال آنکه انتخابات آمریکا به عنوان تستی برای آزمایش توانایی این شرکت جهت نظارت بر محتوای گمراه کننده تولیدشده با هوش مصنوعی در پیش رو است.
این غول شبکه اجتماعی از ماه می تمام ویدئوها، تصاویر و کلیپهای صوتی تولید شده با هوش مصنوعی در پلتفرمهایش را با برچسب «تولید شده با هوش مصنوعی» مشخص می کند. به این ترتیب سیاست شرکت که قبلا فقط بخش کوچکی از ویدئوهای مهندسی شده را دربر می گرفت، وسیعتر میشود.
به گفته مونیکا بیکرت نائب رییس بخش سیاستگذاری محتوای متا، این شرکت برای محتوای تغییر یافته دیجیتالی که از لحاظ مالی ریسک بالای فریب عموم مردم را دارند، بدون در نظر گرفتن آنکه محتوا با هوش مصنوعی یا ابزارهای دیگر ابداع شده، برچسبهای جداگانه و برجسته تری را اعمال میکند.
روش جدید متا چرخش مهمی نسب به شیوه کنترل شرکت درباره محتوای دستکاری شده است. این روش از تمرکز روی حذف مجموعه محدودی از پستها به روشی تغییر یافته که محتوا را حفظ میکند و همزمان اطلاعاتی درباره شیوه تولید آن برای کاربران فراهم میکند.
متا قبلا طرحی را برای ردیابی تصاویری که با ابزارهای هوش مصنوعی شرکتهای دیگر ساخته شده بودند را معرفی کرد. امازمان اجرای طرح اعلام نشد.
به گفته سخنگوی شرکت روش جدید برچسب زنی محتوا فقط برای پستهایی که در پلتفرمهای فیسبوک، اینستاگرام و تردز منتشر میشوند، اجرا خواهد شد. سرویسهای دیگر شرکت از جمله واتساپ و هدست واقعیت مجاز ی کوئست مشمول قوانین متفاوتی میشوند. هم چنین به گفته وی متا برچسب زنی «ریسک بالا» را روی محتوا ها به سرعت آغاز میکند.
این درحالی است که در نوامبر 2024 میلادی انتخابات ریاست جمهور آمریکا برگزار میشود و کارشناسان درباره احتمال تاثیرگذاری فناوریهای هوش مصنوعی روی این رویداد هشدار دادهاند.