printlogo


هشدار رئیس پلیس فتا البرز در خصوص پیامک جعلی طرح فجرانه
هشدار رئیس پلیس فتا البرز در خصوص پیامک جعلی طرح فجرانه
کد خبر: 14839
رئیس پلیس فتا البرز مطرح کرد: با توجه به زمان واریز یارانه طرح فجرانه، کلاهبرداران در این شرایط کمین کرده و به روش‌های مختلف کلاهبرداری می‌کنند که کاربران باید مراقب باشند.
البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان از کاربران خواست فریب پیامک جعلی در خصوص موارد مختلف یارانه معیشتی و یا ثبت‌نام جاماندگان آن را نخورند.
وی اضافه کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از این شرایط اقدام به ارسال پیام‌هایی نظیر "اطلاع از میزان اعتبار و امثال آن" به کاربران کرده تا با فریب دادن آنها، اقدام به تخلیه حساب‌های بانکی نمایند.
جلیلیان بیان کرد: ارسال پیامک‌های جعلی، ارائه لینک‌های ثبت نام، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از انتظار نخواهد بود.
وی گفت: مجرمان با راه‌اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها می‌کنند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.
رئیس پلیس فتا البرز اضافه کرد: مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
وی گفت: سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده برداشت غیر مجاز هرروزه رو به افزایش است .
رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.
وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.








 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/14839