printlogo


هشدار رئیس پلیس فتا البرز در خصوص پیامک واریز یارانه
هشدار رئیس پلیس فتا البرز در خصوص پیامک واریز یارانه
کد خبر: 14322
رئیس پلیس فتا البرز به کاربران هشدار داد: فریب پیامک جعلی در خصوص موارد مختلف یارانه معیشتی و یا ثبت‌نام جاماندگان آن را نخورند.
البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: با توجه به زمان واریز یارانه،کلاهبرداران در این شرایط کمین کرده و به انواع مختلف کلاهبرداری می‌کنند که کاربران باید مراقب باشند.
وی اضافه کرد: ارسال پیامک‌های جعلی، ارائه لینک‌های ثبت نام، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.
جلیلیان گفت: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها می پردازند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.
رئیس پلیس فتا البرز اضافه کرد: مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
وی گفت: سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوءاستفاده کرده برداشت غیر مجاز هرروزه رو به افزایش است.
رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.
جلیلیان، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.
وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.







 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/14322