دهمین پویش نجات قطرهها از سری پویشهای دهه فجر در مدرسه ابتدایی مکه مکرمه برگزار شد و کودکان دبستانی در فضایی شاد و دوستانه و با شرکت در برنامههای مفرح، به نقاشی دیواری با موضوع صرفهجویی در مصرف آب پرداختند.
البرز- رمزگشانیوز؛ نسترن کیوانپور: در خلال این پویش که با حمایت مالی شرکت رنگسازی نیپون به عنوان یکی از همکاران کلیدی و دغدغهمند در حوزه فرهنگسازی، در حال فعالیت است، یک مسابقه شاد و کارگاه صرفهجویی در مصرف آب توسط تسهیلگران برگزار شد و حجتالاسلام مهد نائینی، مسئول اقامه نماز شرکت آب منطقهای البرز نیز سرِ صف برای تمام بچههای مدرسه به سخنرانی در خصوص اهمیت صرفهجویی در منابع طبیعی پرداخت.
داوود نجفیان؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز به عنوان یکی از برگزارکنندگان اصلی این پویش میگوید: “کودک الگوی رفتاری خود را از بزرگترها میگیرد. اما این بار ما میخواهیم با هدف قرار دادن کودکان، خانوادهها را با موضوعات مربوط به فرهنگسازی مصرف بهینه آب آشنا کنیم.”
او با تأکید بر اینکه آموزش کودکان و نوجوانان به دلیل اثرپذیری بالا، اهمیت ویژهای دارد گفت: “ایران در منطقه آب و هوایی خشک و نیمهخشک واقع شده و متوسط بارندگی در آن حدود یک سوم متوسط جهانی است و به رغم کمبود جدی آب در سطح کشور، هنوز بخش اعظمی از جامعه از خطر کمآبی آگاهی درست و دقیق ندارند.”
مدیرعامل شرکت آب منطقهای البرز افزود: “بند ۴ سیاست های ابلاغی اصلاح الگوی مصرف به آموزش روشهای بهینه مصرف در کلیه پایههای آموزش عمومی تأکید دارد و با همین هدف بنا داریم با آموزش مشارکتی، تلاش خود را در راستای کاهش مصرف آب در سطح خانوادهها، انجام دهیم.”
او افزود: “تجربه نشان داده است که کودکان و نوجوانان بهترین گزینه برای آموزشهای زیست محیطی و اصلاح الگوی مصرف و نهادینه کردن هنجارهای آن هستند که علاوه بر خود قابلیت تاثیرگذاری بالایی بر بزرگسالان نیز دارند.”
نجفیان در پایان گفت: “تاکنون از پنج پویش برگزار شده، از سوی شهروندان استقبال خوبی شده است و تلاش داریم تا تعداد این رویدادها را در سطح محلات کرج گسترش دهیم تا حساسیت شهروندان و مسئولان به موضوع مدیریت مصرف آب افزایش یابد.”
گفتنی است؛ پایگاه خبری هزار و یک شهر، شرکت رنگسازی نیپون و شرکت آب منطقهای البرز پویش نجات قطرهها را از سال 1402 در محلات و مدارس برگزار میکنند. در پویشهای دهه فجر، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج نیز مشارکت داشته است. همچنین تولید محتوای این 12 پویش بر عهده پایگاه خبری کاوک نیوز و صفحه اینستاگرامی کرجاینستا بوده است.