printlogo


لینک‌های مشکوک را باز نکنید!
لینک‌های مشکوک را باز نکنید!
کد خبر: 14156
رئیس پلیس فتا البرز به ترفندهای مختلف مجرمان سایبری در فضای مجازی و پیامکی به ویژه در ایام تعطیلات اشاره کرد و گفت: کاربران پیام‌های با لینک مشکوک را باز نکنند.
البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: کلاهبردان با سوء استفاده ازتعطیلات و ایام مناسبتی و با توجه به نیاز روز جامعه اقدام به تبلیغات مختلف مانند هدیه، پرداخت یارانه، وام کم بهره، سهام عدالت و از این قبیل کرده و از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.
وی اضافه کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها دست می زنند.
جلیلیان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی را دارند.
رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود به فعالیت مرکز فوریت های سایبری به صورت شبانه روزی در استان البرز اشاره کرد و گفت: شکایات مردمی در خصوص جرایم فضای مجازی در کمترین زمان ممکن رسیدگی می شود.
جلیلیان یادآور شد: چنانچه کاربران با مشکلاتی درخصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.
وی سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.
رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.





 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/14156