وی افزود: در بررسی علل تماس با این خط مشخص گردید بیشترین فراوانی تماسها در حدود ۷۷ درصد موارد شهروندان بدون توجه به خدمت قابل ارائه از طریق این خط، جهت پیگیری مسائل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره ای و معیشتی با کارشناسان این خط تماس گرفته اند که ناشی از عدم آگاهی تماس گیرندگان به وظایف اصلی این مجموعه می باشد.
مدیر کل بهزیستی البرز ادامه داد: فقط ۳۳ درصد تماس ها مرتبط با خدمات این مرکز بود که بیشترین فراوانی مربوط به همسرآزاری واختلافات حاد خانوادگی بوده است و در موضوعات گزارش سالمند آزاری، اقدام به خودکشی، افکار خودکشی و کودک آزاری رشد کمتری را نسبت به سایر موارد شاهد بوده ایم که از علل آن می توان به کاهش تعداد مشاهدات اطرافیان اعم از اقوام، اولیاء مدرسه، همسایگان اشاره کرد.
لازم به ذکر است هدف اورژانس اجتماعی ارائه خدمات تخصصی و در دسترس به شهروندان از جمله کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و خودکشی است و در حال حاضر شهرستانه ای کرج، فردیس، محمدشهر، نظر اباد و ساوجبلاغ دارای مرکز اورژانس اجتماعی هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت تقویت ارائه خدمات تلفنی اداره کل بهزیستی استان البرز در خصوص افزایش کارشناسان خط ۱۲۳ در این ایام اقدام کرده است.
انتهای پیام/
لینک مطلب: | http://ramzgoshanews.ir/News/item/1409 |