printlogo


جهت رسیدگی بهتر به موارد اورژانسی؛
مردم از تماس‌های غیرضروری با ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی بهزیستی) اجتناب کنند
مردم از تماس‌های غیرضروری با ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی بهزیستی) اجتناب کنند
کد خبر: 1409
مدیر کل بهزیستی البرز گفت: مردم از تماس های غیر ضروری با ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی بهزیستی) اجتناب کنند.

اسدا... حیدری در خصوص افزایش تماس با سامانه 123 گفت: با توجه به پیامک ارسال شده وزارت محترم بهداشت در خصوص خدمات اورژانس اجتماعی با مضمون «در صورت مشاهده یا مواجهه با موارد کودک آزاری، همسر آزاری در ایام کرونا، برای دریافت خدمات اجتماعی-روانی به صورت رایگان و شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی تماس بگیرید» در بررسی تعداد تماس های برقرار شده با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و مقایسه آن در ۲۴ ساعت قبل از ارسال پیامک با افزایش قابل ملاحظه تعداد تماس های برقرار شده در طی یک شبانه روز (۹۹۳ درصد) را شاهد بوده ایم.
 

وی افزود: در بررسی علل تماس با این خط مشخص گردید بیشترین فراوانی تماسها در حدود ۷۷ درصد موارد شهروندان بدون توجه به خدمت قابل ارائه از طریق این خط، جهت پیگیری مسائل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره ای و معیشتی با کارشناسان این خط تماس گرفته اند که ناشی از عدم آگاهی تماس گیرندگان به وظایف اصلی این مجموعه می باشد.
 

مدیر کل بهزیستی البرز ادامه داد: فقط ۳۳ درصد تماس ها مرتبط با خدمات این مرکز بود که بیشترین فراوانی مربوط به همسرآزاری واختلافات حاد خانوادگی بوده است و در موضوعات گزارش سالمند آزاری، اقدام به خودکشی، افکار خودکشی و کودک آزاری رشد کمتری را نسبت به سایر موارد شاهد بوده ایم که از علل آن می توان به کاهش تعداد مشاهدات اطرافیان اعم از اقوام، اولیاء مدرسه، همسایگان اشاره کرد.
 

لازم به ذکر است هدف اورژانس اجتماعی ارائه خدمات تخصصی و در دسترس به شهروندان از جمله کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و خودکشی است ‌و در حال حاضر شهرستانه ای کرج، فردیس، محمدشهر، نظر اباد و ساوجبلاغ دارای مرکز اورژانس اجتماعی هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت تقویت ارائه خدمات تلفنی اداره کل بهزیستی استان البرز در خصوص افزایش کارشناسان خط ۱۲۳ در این ایام اقدام کرده است.

انتهای پیام/

لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/1409