وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاکنون ۳۳ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام و احراز هویت شدهاند، گفت: روزانه نیز بین ۳ تا ۴ میلیون نفر به این پنجره مراجعه و از حدود ۷۰ درصد خدمات ارائه شده دولتی استفاده میکنند.
فناوری- رمزگشانیوز؛ وزارت ارتباطات نوشت: هفتمین جلسه کمیته نظارتی آیین نامه اجرایی بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال جاری درباره الکترونیکی و هوشمندسازی خدمات دولت با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، میثم لطیفی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران مربوطه برگزار شد.
در این جلسه که برای بررسی وضعیت اتصال وزارت علوم و دستگاه های تابعه آن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تشکیل شده بود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اتمام زمان قانونی اتصال دستگاهها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، گفت: بر اساس قانون تا پایان دی ماه، ۲۰ درصد خدمات دستگاهها نیز باید به صورت هوشمند به مردم ارائه شود.
زارع پور وی با بیان اینکه تاکنون ۳۳ میلیون نفر در این پنجره ثبت نام و احراز هویت شده اند، افزود: روزانه نیز بین ۳ تا ۴ میلیون نفر به این پنجره مراجعه و از حدود ۷۰ درصد خدمات ارائه شده دولتی استفاده میکنند.
وی تصریح کرد: باید به روزی برسیم که دولت به یک آیکون در گوشی های مردم تبدیل شود و خدمات دولتی در یک اتاق شیشهای قابل پیگیری باشد.
زارع پور درباره عملکرد وزارت علوم در این حوزه نیز با بیان اینکه از زمان حضور آقای زلفی گل در این وزارتخانه پیشرفت مناسبی در این حوزه اتفاق افتاده است، افزود: دستگاه های محدودی در این وزارتخانه باقی مانده اند که باید به سرعت اتصال خود را ۱۰۰ درصد کنند که با این کار وزارت علوم به عنوان پیشرو در این حوزه مطرح شود.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد وزارت علوم و دستگاههای تابعه آن در اتصال به پنجره واحد و هوشمندسازی گفت: بر اساس قانون برای انجام پروژههای هوشمندسازی، نمیتوانیم ساختار جدیدی داشته باشیم و وزارت علوم میتواند از ظرفیت علمی و اجرایی دانشگاهها در این حوزه استفاده کند.
لطیفی درباره اجرای طرح سنجش کارکنان دولت به صورت هوشمند نیز افزود: بعد از اجرای این طرح با افزایش دادهها، امکان تحلیل دادهها و فراهمشدن شرایط برای تصمیمگیری مبتنی بر داده یا حکمرانی داده - مبنا را خواهیم داشت.
محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسه بعد از دریافت گزارش وضعیت این وزارتخانه در حوزه هوشمندسازی خدمات، با اشاره به اهمیت این موضوع و پیگیریهای انجام شده، افزود: هوشمندسازی خدمات باعث رضایتمندی مردم و کاهش هزینهها میشود و از مدیران دستگاههای تابعه خود میخواهم که در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص و ارائه خدمات در پنجره ملی خدمات دولتهوشمند اقدام کنند.
احسان کیان خواه دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت وزارت علوم و دستگاه های تابعه آن در حوزه هوشمندسازی و اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کرد.
کیان خواه در این گزارش با اشاره به اینکه ستاد وزارت علوم ۸۳ درصد خدمات خود را در این پنجره ارائه می کند، گفت: سازمان امور دانشجویی ۴۷درصد، سازمان سنجش کشور ۳۳ درصد و پژوهشگاه علوم و فناوری طلاعات نیز ۵۰ درصد و بقیه دستگاههای این وزارتخانه نیز به صورت صددرصد خدمات خود را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کردهاند.
وزیر ارتباطات نیز در این جلسه از وزیر علوم خواست نسبت به افزایش کیفیت دادههای پایگاه مدارک تحصیلی و راهاندازی خدمت برخط گواهی اشتغال به تحصیل برای استفاده سایر دستگاههای اجرای یکشور اهتمام بیشتری صورت گیرد.