printlogo


دانش آموزان به تبلیغات کذب اینترنت رایگان توجه نکنند
دانش آموزان به تبلیغات کذب اینترنت رایگان توجه نکنند
کد خبر: 13124
رئیس پلیس فتا البرز ضمن هشدار به دانش‌آموزان، از آنان خواست به پیام‌های تبلیغی کذب اینترنت رایگان توجه نکنند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتند.
البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: به تازگی برخی مجرمان سایبری، پیامک تبلیغی با عنوان ۳۲ گیگ اینترنت رایگان در بستر شاد از سوی آموزش و پرورش را در فضای مجازی انتشار داده‌ و با تبلیغات گسترده در شبکه‌های‌اجتماعی، دانش‌آموزان را به درگاه جعلی تشویق می‌کنند.
وی اضافه کرد: ارسال پیامک‌های جعلی، ارائه لینک‌های خرید، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.
وی بیان کرد: کلاهبرداران با ترفند ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند.
جلیلیان دربخش دیگری از سخنان خود در خصوص اپلیکیشن شاد گفت: نصب و به روز رسانی اپلیکیشن شاد نیازی به پرداخت وجه نیست و کاربران می‌توانند از وب سایت آموزش و پرورش و یا فروشگاه‌های معتبر مجازی دانلود کنندضمن آنکه برای افرایش امنیت و حفظ حریم خصوصی از گذرواژه‌های مناسب ۲ مرحله ای استفاده شود.
جلیلیان گفت: مدیران مدارس درخصوص سوءاستفاده و کلاهبرداری تحت عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد اطلاع رسانی کرده تا علاوه بر مانع شدن برای کلاهبرداری از دانش‌آموزان استرس و اضطراب در آنها را کاهش دهند.
رئیس پلیس فتا البرز افزود: خانواده‌ها و دانش آموزان هوشیار باشند چرا که برخی مجرمان با سوءاستفاده از نرم افزار شاد به اکانت شبکه‌های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز پیدا و با ایجاد اکانت‌های مشابه با استفاده از شماره تلفن کاربران پیامی را با مضمون و اخطار کد دریافتی را ارسال نمایید، در غیر این صورت دسترسی شما در شبکه آموزشی شاد قطع خواهد شد" برای طعمه‌های خود ارسال می‌کنند.
وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.




 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/13124